Trods overtag: Nulløsning mod Veres Rivne

Lyngby Boldklub spillede her til eftermiddag træningslejrens første træningskamp, og her blev det 0-0 mod ukrainske Veres Rivne.

Tirsdag eftermiddag spillede Lyngby Boldklub den første af tre træningskampe under træningslejren i Tyrkiet, og modstanderen var ukrainske Veres Rivne.

Der var på forhånd proklameret spilletid til langt de fleste kampklare spillere, og de kongeblå fik da også masser af værdifulde minutter i benene.

De Kongeblå startede kampen bedst, men kæmpede dog med at skabe chancer i kampens indledning. Banens underlag var ikke noget at skrive hjem om, og det var tydeligt, at Magne Hoseths drenge lige skulle finde sig til rette på det.

Det ukrainske mandskab så ikke meget til kuglen i det første kvarter, hvor der var en klar overvægt i boldbesiddelse til Lyngby Boldklub.

Efter 18 minutter kom kampens første rigtige chance, og den var kongeblå.

Jonathan Amon strøg over højrekanten, hvorfra han trak ind og fra en spids vinkel tog chancen mod mål. Amons forsøg mod sammenføjningen strøg dog snært forbi kassen.

Lyngby Boldklub fortsatte med at være mest på bolden, og det var først efter en lille halv time, at Veres Rivne kom frem til noget, der mindede om et forsøg mod mål.

Ukrainerne samlede en løs bold op udenfor Lyngby-feltet efter et hjørne, hvorefter et langskud blev sendt langt over mål.

Resten af første halvleg forløb ganske roligt, hvorfor holdene gik til pause med 0-0 på måltavlen.

Pausen blev blandt andet brugt på at sende Gustav Fraulo på banen, hvorfor offensivspilleren dermed fik sin uofficielle debut for De Kongeblå.

Lyngby Boldklub slap ikke grebet om kampen, men det kneb fortsat med at skabe chancer mod den ukrainske defensiv.

Efter 57 minutter slap ’Dani’ igennem i venstresiden, men hårdt presset i skudøjeblikket sendte han en afslutning forbi kassen.

Få minutter efter var det igen tæt på, og denne gang burde den have stået 1-0 til De Kongeblå.

Jonathan Amon blev sendt igennem i højresiden, hvorfra han med en god aflevering skråt bagud i feltet fandt ’Dani’, som fra sin position midt for mål dog afsluttede over kassen.

Efter en times spil skiftede Magne Hoseth hele ni mand, og kun David Jensen samt Gustav Fraulo blev inde.

Fem minutter efter de mange indskiftninger, var det to af de helt unge drenge, der var tæt på at finde netmaskerne.

Emil Thor blev flot sendt over venstrekanten, hvorfra han lagde et knivskarpt indlæg til bagerste stang til Michael Opoku. Opoku afsluttede dog i denne ombæring over mål, hvorfor der fortsat stod 0-0 på måltavlen.

Lyngby Boldklub pressede på i kampens slutfase, men det forblev ved giftige indlæg og spil rundt om modstanderens felt.

Det hele sluttede derfor som det startede – 0-0.

Næste opgave er lørdag kl. 12:00, hvor vi møder norske HamKam.

Lyngby Boldklub – Veres Rivne

06.02.24 Kl. 13:00

Træningslejr, Tyrkiet.

0-0 (0-0)

Lyngby Boldklub: David Jensen, Kolbeinn Finnsson (60. Brian Hamalainen), Tobias Storm (60. Gustav Mortensen)), Pascal Gregor (60. Lukas Lissens), Magnus Jensen (60. Johan Meyer), Tochi Chukwuani (60. Parfait Bizoza), Marcel Rømer (60. Emil Thor), Casper ’Dani’ Winther (60. Lauge Sandgrav), Jonathan Amon (60. Michael Opoku), Sævar Magnusson (45. Gustav Fraulo), Frederik Gytkjær (60. Andri Gudjohnsen).