Lyngby Boldklub henter fri Nikolai Baden Frederiksen

De Kongeblå har tilknyttet Nikolai Baden Frederiksen, som i går blev løst fra sin kontrakt i hollandske Vitesse. Angriberen får en kontrakt til sommeren 2027.

Der kom nyt offensivt blod til den kongeblå trup i de sidste timer af transfervinduet.

Nikolai Baden Frederiksen, som også populært kaldes ’Futte’, blev nemlig i transfervinduets sidste timer hentet til Lyngby Boldklub på en 3,5-årig-kontrakt.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over tilføjelsen til truppen.

– Vi er rigtig glade for at kunne præsentere ’Futte’. Han er en angriber med et utroligt stort potentiale, og som også tidligere har scoret mange mål på højt niveau. Han har på mange måder hele pakken, der måske bare lige mangler at blive endeligt forløst. Det tror vi på, at vi sammen kan gøre her i Lyngby Boldklub, siger Nicas Kjeldsen.

Vil kickstarte karrieren i Lyngby Boldklub

23-årige Nikolai Baden Frederiksen har trods sin unge alder allerede oplevet meget i sin karriere, der har budt fra alt til ophold med Ronaldo i Juventus til senest at være i østrigske Austria Lustenau, hvor det har været småt med spilletiden.

Nu vender angriberen snuden hjem mod Danmark, og det er for at genfinde fodboldglæden i et miljø, som han har hørt godt om.

– Jeg er utrolig glad for, at jeg nu kan kalde mig Lyngby Boldklub-spiller. Jeg glæder mig til at komme hjem til Danmark igen, og jeg føler mig overbevist om, at Lyngby Boldklub og jeg er det helt rigtige match, siger ’Futte’ inden, at han fortsætter.

– Det er ingen hemmelighed, at jeg trænger til at finde fodboldglæden igen, og det føler jeg, at jeg kan her i Lyngby Boldklub. Jeg har hørt rigtig meget om klubbens stærke miljø, og jeg glæder mig til at blive en del af det.

Nikolai Baden Frederiksen rejser allerede i dag med truppen på træningslejr til Tyrkiet.

Nikolai Baden præsenteres af NorDC.