Lyngby Boldklub tager afsked med Marc Muniesa

Marc Muniesa er fortid i Lyngby Boldklub, da han fremover skal spille for Al-Shahania i Qatar.

Det var med stor glæde, at vi i sommer kunne præsentere den tidligere FC Barcelona og Girona-spiller, Marc Muniesa, på Lundtoftevej.

Bekendtskabet har da også været aldeles positivt, men alligevel bliver det nu et ganske kortvarigt et af slagsen.

Spanske Marc Muniesa har tidligere spillet i Qatar i fire år, og han har ytret ønske om at vende tilbage dertil. Lyngby Boldklub har derfor valgt at efterkomme Marc Muniesas ønske, hvorfor han skifter til Al-Shahania med øjeblikkelig virkning.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen takker Marc Muniesa for et godt halvt år.

– Det har været en stor fornøjelse at have Marc i klubben i det seneste halve år, og han har på mange måde bidraget med, hvad vi havde håbet på. Han har været utrolig professionel i sin tid i klubben, og han har været en inspiration for især vores unge spillere både på og udenfor banen. Vi ønsker Marc alt det bedste fremover, siger Nicas Kjeldsen.

Opholdet hos De Kongeblå blev derfor et kort et af slagsen for Marc Muniesa, men selvom bekendtskabet blev kortere, end det var tiltænkt, så har Lyngby Boldklub alligevel sat en aftryk hos spanieren.

– Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er utrolig taknemmelig for min tid i Lyngby Boldklub. Alle har taget fantastisk imod mig, og jeg vil aldrig glemme fansene modtagelse både på og udenfor banen. Jeg har været rigtig glad for at trække Lyngby-trøjen over hovedet, og jeg har også været virkelig glad for at bo her. Samtidig kan jeg dog også mærke, at savnet til familien er stort, og jeg har derfor haft et stort ønske om at rejse tilbage til Qatar med dem. Jeg vil se tilbage på mit halve år her med stor glæde, og jeg kommer til at følge klubben tæt fremover, slutter Marc Muniesa.

Lyngby Boldklub ønsker Marc Muniesa held og lykke fremover.