Lyngby Boldklub henter Lucas Lissens i RSC Anderlecht

De Kongeblå har tilknyttet midterforsvarer Lucas Lissens fra Anderlecht på en 3,5-årig aftale.

Der er godt gang i den på Lundtoftevej i disse dage, hvor vi nu med stor glæde kan præsentere endnu en ny tilføjelse til truppen.

Lucas Lissens har således underskrevet en 3,5-årig kontrakt med De Kongeblå.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over den nye tilføjelse til truppen.

– Vi er meget tilfredse med, at det nu er lykkedes at få Lucas ind i truppen. Lucas er en rigtig talentfuld forsvarsspiller, der har været igennem en god skole i Anderlecht, men lige har manglet det sidste i forhold til at slå igennem på førsteholdet i Belgien. Vi tror meget på Lucas, og vi glæder os til at se ham i den kongeblå trøje, siger Nicas Kjeldsen.

Tøvede ikke da jeg hørte om Lyngbys interesse

Lucas Lissens har fået sin fodboldopdragelse i belgisk fodbold, og han har da også fået to U21-landskampe for det belgiske landshold.

Nu er tiden dog kommet til at prøve lykken i et nyt land, og hovedpersonen selv glæder sig da også til udfordringen i Danmark, som han ikke tøvede med at tage, da Lyngby henvendte sig.

– Jeg valgte at tage til Lyngby Boldklub, da jeg følte, at jeg var klar til et nyt skridt i min karriere, og at klubben var det helt rigtige sted at tage hen. Den måde klubben vil spille fodbold på passer mig rigtig godt, og alle jeg har snakket med har talt virkelig varmt om klubben. Jeg havde med det samme en god følelse omkring skiftet, og jeg tøvede ikke med at takke ja, siger Lucas Lissens, som også rådførte sig hos Anderlechts nye målmand om klubben.

– Jeg snakkede med Mads Kikkenborg omkring klubben, og han var meget positiv. Han fortalte mig, at Lyngby Boldklub er en klub med masser af traditioner, at det er en rigtig familieklub, og at han var sikker på, at jeg ville føle mig hjemme fra første dag. Det er værdier, som jeg virkelig værdsætter, og som jeg ledte efter i min næste klub.

– Jeg ser meget frem til at trække trøjen over hovedet, spille foran fansene og afslutte sæsonen bedst muligt. Jeg vil gøre mit allerbedste for klubben, slutter Lissens.

Lucas Lissens får nummer fem i Lyngby Boldklub.

#SammenForLyngby