Lyngby Boldklub sælger Mads Kikkenborg til belgisk topklub

2023 var et utroligt år i Lyngby Boldklub, og det var der mange, der havde aktier i.

En af dem var dog Mads Kikkenborg, der i hele kalenderåret imponerede alt og alle med sine pointgivende redninger og eksplosive udvikling.

Interessen for Mads Kikkenborg har derfor længe været stor, hvorfor tiden nu er kommet til at tage afsked med vores stærke målmand, der sælges til den belgiske traditionsklub, RSC Anderlecht.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen sender dermed Mads Kikkenborg afsted mod en stor europæisk adresse, hvorfor det da også er med en stor portion stolthed, at Kikkenborg sendes videre i karrieren.

– Mads har været en helt fantastisk case for os. Han er blomstret helt vildt her på Lundtoftevej. Med tålmodighed og flot arbejde fra både Mads selv og resten af målmandsteamet, er han blevet klar til at tage et skridt op på en højere hylde, hvorfor vi er stolte af, at vi i dag kan sende ham mod en stor klub som RSC Anderlecht. Vi har hele tiden godt vidst, at Mads ikke var Lyngby-målmand for evigt, og det var ikke nødvendigvis i dette vindue, at han skulle sælges. Mads havde dog et stort ønske om at prøve sig af i Anderlecht, og da vi samtidig fik et god pris, så blev det alligevel nu, siger Nicas Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Der skal selvfølgelig lyde en kæmpestor ros til først og fremmest Mads, men jeg vil også gerne fremhæve hele målmandsteamet for det stærke sammenhold, de har haft. Med Thomas Villadsen i spidsen har de sammen gjort det muligt, at Mads nu kan tage skridtet videre, og vi samtidig kan lave en af klubbens største transfers nogensinde. Vi glæder os til at følge Mads fremover, og vi er sikre på, at han går en stor fremtid i møde.

Vil altid være Lyngby-fan

Mads Kikkenborg kom til Lyngby Boldklub efter en hård sidste tid i Esbjerg, men efter 2,5 år på Lundtoftevej står målmanden nu på affyringsrampen til udlandet.

Selvom glæden naturligvis ikke er til at tage fra den store målmand, så er det heller ikke uden vemod, at han nu tager afsked med De Kongeblå.

– Jeg har haft 2,5 fuldstændig fantastiske år i Lyngby Boldklub, og jeg er utrolig taknemmelig for min tid her. Jeg har været glad hver eneste dag, jeg er mødt ind på Lundtoftevej, så det er selvfølgelig også vemodigt at sige farvel til både holdkammerater, stab, ansatte og ikke mindst fansene, siger Kikkenborg inden, at han fortsætter.

– Der har været mange højdepunkter, som jeg vil se tilbage på med kæmpestor glæde, og jeg er bare taknemmelig for at have været en del af den her klub. Den er helt speciel. Jeg kommer til at følge klubben tæt fremover. Jeg vil altid være Lyngby-fan, og forhåbentlig ses vi en dag på tribunen med en Lyngby-kæp eller to i hånden, slutter målmanden med et smil.

Held og lykke fremover Mads. Du vel altid være velkommen på Lundtoftevej.