Ny sejr: 4-1 over IFK Norrköping

For tredje gang i streg kunne De Kongeblå gå fra banen med en sejr, da det i dag blev til en flot 4-1-sejr over svenske IFK Norrköping.

Regnen piskede ned over Lundtofte Boldklub, da der i dag blev fløjtet op til årets tredje kongeblå træningskamp.

Heldigvis gav spillet på banen dog rig anledning til at finde smilet frem, da Magne Hoseth tropper sprudlede af spilleglæde.

Enock Otoo har siden tirsdag trænet med i Lyngby Boldklub, og han startede inde i dagens kamp. Den vævre kantspiller åbnede ballet efter blot seks minutter, da han trak ind i banen fra venstre og flot sparkede bolden i kassen til 1-0.

Fem minutter senere var han igen i fokus, da han denne gang lagde et flot indlæg til Frederik Gytkjær, som pandede bolden i det lange hjørne til 2-0.

Der stod i det hele taget Lyngby Boldklub på det hele i kampens indledning, og det var ikke mindst med en sprudlende Enock Otoo, som efter 20 minutter kunne score sit andet mål og gøre det til 3-0.

Også Jonathan Amon ville lege med, da han efter 36 minutter for anden kamp i træk kom på måltavlen og dermed gjorde det til 4-0, der også blev resultatet ved pausen.

Pausen blev brugt til at skifte på en række positioner, og flowet i kampen røg da også en anelse i kampens anden halvdel.

IFK Norrköping kom bedre med og 10 minutter inde i anden halvleg fik gæsterne da også reduceret til 4-1.

Lyngby Boldklub sad stadig primært på kampen, og der var da også gode muligheder for at udbygge føringen ved både Lauge Sandgrav og Michael Opoku, som desuden begge lavede et fremragende indhop.

IFK Norrköping var sjældne gæster i Lyngby-feltet, men David Jensen måtte i anden halvleg af et par omgange vise klassen inde på stregen.

Det blev dog ikke til flere mål i kampen, hvorfor Magne Hoseth drenge kunne notere den tredje sejr på stribe med 4-1 over IFK Norrköping.

Lyngby Boldklub – IFK Norrköping

26.01.24 Kl. 12:00 i Lundtofte Boldklub.

Træningskamp

4-1 (4-0)

1-0, Enock Otoo (6 min)

2-0, Frederik Gytkjær (11 min)

3-0, Enock Otoo (20 min)

4-0, Jonathan Amon (36 min)

4-1, ? (55 min)

Lyngby Boldklub: David Jensen, Willy Kumado (65. Tobias Storm), Andreas Bjelland (45. Brian Hamalainen), Magnus Jensen (65. Pascal Gregor), Kolbeinn Finnsson (65. Gustav Mortensen), Marcel Rømer (65. Peter Langhoff), Casper ‘Dani’ Winther (65. Parfait Bizoza), Frederik Gytkjær (45. Tochi Chukwuani), Enock Otoo (45. Lauge Sandgrav), Jonathan Amon (65. Emil Thor), Andri Gudjohnsen (45. Michael Opoku).

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske