Lyngby Boldklub henter Enock Otoo

De Kongeblå har fået nyt offensivt blod, da Enock Otoo er blevet hentet fra FC Nordsjælland på en kontrakt frem til sommeren 2027.

Lyngby Boldklub har hentet den 19-årige offensivspiller Enock Otoo, som primært gør sig på den offensive midtbane eller kanten. Otoo kommer til fra FC Nordsjælland, hvem han kom til fra Right to Dream-akademiet for halvandet år siden.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over det nye offensive supplement til truppen.

– Enock er en meget talentfuld offensivspiller, som vi tror på står overfor sit gennembrud på seniorniveau. Han er en teknisk dygtig og lynhurtig spiller, som vi tror på både kan bidrage nu og her, og samtidig udvikle sig i vores gode miljø til at blive en profil i den kongeblå trøje. Vi er rigtig glad for, at vi nu råder over Enock i truppen, siger Nicas Kjeldsen.

Et fantastisk skridt i min karriere

Også hos hovedpersonen selv er der stor glæde over skiftet til Lyngby Boldklub.

Enock Otoo ser nemlig skiftet til De Kongeblå som et stort skridt i hans karriere og i jagten på at udvikle sig til den bedste udgave af sig selv.

– Jeg er utrolig glad for, at jeg nu har skrevet under med Lyngby Boldklub. Jeg kender klubben som en klub, der rigtig gerne vil deres unge talenter, og jeg har hørt meget godt om miljøet. Jeg ser Lyngby Boldklub som et sted , hvor jeg kan udvikle mig både på og udenfor banen, så jeg kan tage et godt og vigtigt skridt mod at blive den bedste udgave af mig selv, siger Otoo, som allerede har hørt meget godt om klubben fra sin gode ven, Willy Kumado.

– Jeg har selvfølgelig snakket med Willy om Lyngby Boldklub, og han har kun haft gode ting at sige. Jeg glæder mig til at træde ind på Lyngby Stadion foran masser af mennesker, og jeg håber at kunne begejstre de mange gode fans, slutter han.

Enock Otoo får nummer 33.