Michael Opoku skriver kontrakt frem til 2028

Lyngby Boldklub og Michael Opoku skriver kontrakt fra sommer og frem til 2028. Michael Opoku rykkes samtidig i førsteholdstruppen til sommer.

Talentarbejdet i Lyngby Boldklub er alfa og omega, og der er derfor ikke meget bedre, end når en af vores talentfulde drenge, tager springet fra Akademiet og op til førsteholdet.

Michael Opoku har endnu ikke debuteret for førsteholdet, men har vist sig flot frem på både Akademiet, til træninger med førsteholdet og ikke mindst her i opstarten til det spændende forår.

Det er derfor med stor glæde, at vi kan offentliggøre, at Michael Opoku har underskrevet en aftale, der gælder fra sommer og frem til 30. juni 2028.

Fodboldchef i Lyngby Boldklub, Nicas Kjeldsen, glæder sig over aftalen.

– Vi har aldrig været i tvivl om, at Michael har et rigtigt stort talent, og da vi samtidig synes, at han har udviklet sig flot og kontinuerligt over de seneste år på Akademiet, så synes vi, at tiden er moden til at give ham en kontrakt. Vi glæder os til at arbejde med Michael i de kommende år, og vi føler os overbevist om, at vi snart ser ham inde på Lyngby Stadion, siger Nicas Kjeldsen.

En kæmpe drøm

18-årige Michael Opoku kom til Lyngby Boldklub tilbage i 2020, og siden har udviklet sig fremragende i Lyngby Boldklubs stærke Akademi-miljø.

Selv glæder angrebstalentet sig over sin første professionelle kontrakt, der er en drøm for ham.

– Jeg vil først og fremmest takke Gud for at give mig styrke hver dag til at nå mine drømme. Jeg er super glad og meget taknemmelig for at klubben har troet på mig lige fra starten, og at den nu giver mig chancen for at skrive min første professionelle kontrakt. Det er det største, der er sket for mig, og jeg vil gøre alt for at betale klubben tilbage for tilliden, siger Michael Opoku.

Michael Opoku scorede i den seneste træningskamp, da Hillerød blev besejret med 3-1 i sidste weekend.