Sejr i Hoseths første kamp

Magne Hoseth stod for første gang i spidsen for Lyngby Boldklub, da det i dag blev til en 3-1-sejr mod Hillerød.

Det var koldt og sneen dalede ned over Lundtofte i store dele af dagens kamp, men heldigvis var der nok at varme sig på for de fremmødte kongeblå fans.

Lyngby Boldklub spillede nemlig en ganske flot testkamp i dagens opgør mod Hillerød, hvor Magne Hoseth for første gang stod i spidsen for mandskabet.

De Kongeblå startede kampen bedst, og Parfait Bizoza tryllede efter syv minutter på gæsternes mållinje. ’Bizo’ blev dog nedlagt på kanten af feltet, og det efterfølgende frispark blev afvist på fornuftig vis af Hillerød.

Lyngby Boldklub moste dog på i kampens indledning, og efter 14 minutter forsøgte Frederik Gytkjær sig fra en spids vinkel. Hillerøds målmand var dog klar inde på stregen.

Minuttet efter kunne han dog intet stille op, da Lyngby Boldklub slog et godt indlæg ind i gæsternes felt. Bolden fik lov til at hoppe en enkelt gang i det lille felt, hvor Jonathan Amon så dukkede op og scorede til 1-0.

Fem minutter senere blev den føring udbygget til 2-0, da anfører Marcel Rømer på flotteste vis følte et frispark fra kanten af feltet og op i nærmeste målhjørne.

Kampen blev herefter en anelse mere tæt, og efter en lille halv time, kunne Hillerød da også reducere ved Valdemar Schousboe.

Pausen blev brugt til at skifte samtlige 11 mand, hvorfor der i anden halvleg var hele otte spillere af egen avl på banen.

De unge drenge gjorde det fantastisk og leverede sammen med mere rutinerede folk som Marc Muniesa, Magnus Jensen og Mads Kikkenborg en kontrolleret indsats.

Chancer var der dog færre af i første halvleg, om end der efter en lille times tid kom mere gang i den.

Peter Langhoff kombinerede flot i venstresiden med Gustav Mortensen, og så kunne førstnævnte tage chancen mod mål. Afslutningen strøg dog i denne omgang i sidenettet.

Efter 71 minutter sammensatte de unge drenge på ny et godt angreb, og denne gang var det Michael Opoku, som tog chancen mod mål. Denne gang stod Hillerød-målmanden dog klar med en god redning i buret.

To minutter senere ville også unge Emil Thor lege med, da han erobrerede bolden højt på banen og satte mod mål. Offensivspilleren, der lavede et flot saksesparksmål i sidste weekend, afsluttede dog over mål i denne ombæring.

Lyngby-defensiven holdt flot gæsterne fra chancer i anden halvleg, og så kunne De Kongeblå sætte kniven ind med 10 minutter tilbage.

Lauge Sandgrav drev flot bolden op ad venstresiden inden, at han snød en mand på mållinjen og med en flot aflevering i feltet fandt Michael Opoku, som stensikkert scorede til 3-1.

Det blev ikke til flere mål i Lundtofte, hvorfor Magne Hoseth sammen med resten af staben og truppen kunne glæde sig over en 3-1-sejr i cheftrænerens første optræden på sidelinjen.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er på fredag, hvor IFK Norrköping gæster Lundtofte. Kampen spilles kl. 12:00.

Lyngby Boldklub – Hillerød Fodbold

3-1 (2-1)

1-0, Jonathan Amon (15 min)

2-0, Marcel Rømer (19 min)

2-1, Valdemar Schousboe (27 min)

3-1, Michael Opoku (80 min)

Lyngby Boldklub: David Jensen (45. Mads Kikkenborg), Lukas Klünter (45. Johan Meyer), Pascal Gregor (Magnus Jensen), Andreas Bjelland (Marc Muniesa), Brian Hamalainen (45. Gustav Mortensen), Casper ’Dani’ Winther (45. Tobias Storm), Marcel Rømer (William Steindorsson), Parfait Bizoza (45. Peter Langhoff), Willy Kumado (45. Lauge Sandgrav), Jonathan Amon (45. Emil Thor), Frederik Gytkjær (45. Michael Opoku).

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske