Vil du være med til at starte Lyngby Boldklubs nye fanmedie?

Du kender måske allerede podcasten ”Altid Blå og Hvid” eller har hørt Lyngby Boldklubs podcast fra jubilæumsåret. Et team af ildsjæle vil med Lyngby Boldklubs hjælp forsøge at stable det første egentlige Lyngby Boldklub Fanmedie på benene, og derfor søger vi i fællesskab dedikerede og passionerede frivillige, der vil være med til at opbygge og drive et nyt og spændende fanmedie.

I den forbindelse indkalder vi til et fuldstændig uforpligtende møde på 2. sal i klubhuset mandag d. 22. januar kl. 17:00.

Vi håber, at masser af nysgerrige med kongeblåt i hjertet vil kigge forbi.

Hvem er du?

Du er først og fremmest Lyngby-fan med en interesse for hvad der rør sig i klubben. Du har et drive ift. at brede de mange Lyngby-fortællinger længere ud, sætte agendaen for snakken om LBK eller bare nysgerrig på hvordan man arbejder med medier.

Om du har 2, 10 eller 100 timer om ugen til projektet er ikke afgørende. Det samme gælder din alder, køn og baggrund – vi forestiller os en bred og sammensat gruppe af mennesker med meget forskellige interesser, kompetencer og ressourcer.

Det vigtigste er derfor, at du er klar på at byde ind på et eller flere af de mulige arbejdsområder.

Hvad skal fanmediet lave?

Hvilke former for indhold, der skal udkomme i det nye fanmedie, bliver primært defineret af de personer, som er med til at opstarte projektet. Vi forestiller os at du har lyst til at bidrage med en eller flere opgaver på disse områder:

• Podcast. Såfremt fanmediet bliver til virkelighed i 2024 flytter fanpodcasten ”Altid Blå og Hvid” ind her. Vi drømmer om flere udgivelser samt skarpere indhold – og lyd. Opgaver kan derfor både være at sammensætte udsendelse, koordinere gæster og planlægge indholdet, være vært på udvalgte afsnit af podcasten eller af teknisk karakter, herunder redigere lyd og udgive podcasten.
  • Hjemmeside og artikler. Vi håber på at kunne lave en spændende hjemmeside som supplement til klubbens egne medier og fodboldmedierne generelt. Dvs. skrivning af nyheder, artikler, interviews og reportager relateret til Lyngby Boldklub, men også dækning af kampe, træning og begivenheder.
  • Sociale medier. At udkomme med indhold er nemt nok, men det kræver stærke sociale kanaler at få lyttere, læsere og seere til mediet. Derfor skal vi bruge nogle skarpe SoMe-ansvarlige, som vil lægge opslag op med det indhold fanmediet producerer og trække Lyngby-folk ind og se, læse og lytte indhold.
  • Video. Vi forestiller os at den/de profiler, der måtte have interesse for video, kan slippes løs og lave både redaktionelt indhold, stemningsvideo og andet relevant, som fungerer på video.
  • Koordinering og arrangementer. Er du mere typen, der er god til at koordinere, så kan vi også godt bruge gode kræfter, der både kan holde styr på udgivelsesplanerne, booke lokale, koordinere deltagere – men også afholde lytterarrangementer eller lignende arrangementer, hvor vi inviterer fans og lyttere inden for.
  • Noget vi har glemt? Fanmediet er fortsat kun på tegnebrættet, så har du en idé til noget genialt, vi ikke har tænkt på, så smid os en mail.

Spørgsmål?

Du kan kontakte initiativtagerne på mailadressen marketing@lyngby-boldklub.dk.

Initiativtagerne er:

Pelle Lindegaard (vært på podcasten ”Altid Blå og Hvid” og tidl. frivillig i LBK)

Nils Bloch (tidl. vært på Lyngby Boldklubs officielle podcast ”Den Kongeblå”)

Lyngby Boldklub ved Frederik Scheuermann (kommunikationschef) og Kristian Maimann (kommerciel chef)