Akademiet udklækker endnu en UEFA A-træner

U17-assistent Danni Holgersen har netop gennemført UEFA’s A-licens, hvorfor han nu er indehaver af den næsthøjeste trænerlicens.

Der er masser store talenter i Lyngby Boldklub – både inden- og udenfor banen.

Endnu et bevis på det kom i sidste uge, da vores U17-assistenttræner Danni Holgersen bestod sin UEFA A-licens, hvorfor han nu har landets næsthøjeste træneruddannelse.

Uddannelsen har taget et år og Danni skrev en flot opgave om gennembrudsspillet på banens forreste tredjedel.

– Jeg ønskede at undersøge om det er muligt at sætte struktur på den del af spillet, hvor vi ofte ser en kreativ spiller være chanceskabende. Jeg har derfor undersøgt om det er muligt at bruge andre kompetencer ift. at skabe gennembrud. I min opgave har jeg blandet andet undersøgt A-holdet i deres kampe fra foråret og ’The Great Escape’. Til sidst har jeg perspektiveret dette til U17-holdet på Akademiet, for at se om vi kan blive endnu skarpere på dette som hold og individuelt som spillere, fortæller Danni Holgersen.

Danni skulle i starten af januar forsvarer sin opgave mundtligt, og det gjorde han så flot, at han kom ud af uddannelsen med topkarakter.

Også i Lyngby Boldklub er der naturligvis glæde over, at Akademiet nu har en flot licens på endnu en af de dygtige trænere, der er rundt om klubbens mange talenter.

– Det er utrolig vigtigt for os at have så dygtige og så mange trænere som muligt rundt om vores spillere, så vi kan skabe fremtidens kongeblå stjerner. Danni er en fantastisk træner, som vi er rigtig glade for at have her på Lundtoftevej, siger Head of Coaching i Lyngby Boldklub, Piotr Haren.

Stort tillykke med den flotte uddannelse til Danni!

Akademiet præsenteres af Sydbank.