Kongeblå testsejr i Næstved

Lyngby Boldklub tog en 2-4-sejr på udebane mod Næstved i årets første træningskamp.

Lørdag eftermiddag blev der fløjtet op til årets første træningskamp for De Kongeblå, der bød Næstved op til dans i Maglemølle Storhallen.

Dagens kamp blev derfor spillet indendørs, men dog på kunstgræs.

Det lå allerede før kampen fast, at alle kampklare kongeblå spillere skulle have minutter i benene, og der blev da også roteret i stor stil undervejs. Undervejs var der hele syv Lyngby-spillere af ’egen avl’ på banen.

Kampen mod NordicBet Liga-mandskabet startede chancemæssigt ganske roligt, og det var først efter 16 minutter, at der var bud efter et føringsmål.

Lyngby Boldklub blev tilkendt et frispark på kanten af feltet, hvor Brian Hamalainen og Marcel Rømer begge stod klar. Rømer tog chancen mod det korte hjørne, men selvom målmanden ikke var i nærheden af bolden, måtte han se sig afvist af stolpen.

Herefter tog hjemmeholdet en anelse over, og efter 20 minutter var de tæt på at bringe sig i front efter en dødbold.

Kort efter var Lyngby Boldklub i undertal i en kort periode, da Rezan Corlu modtog behandling, og det udnyttede Næstved til at bringe sig i front med 1-0.

2-0-målet lå også og lurede i minutterne efter, men et par gode redninger af Jannich Storch forhindrede det.

I stedet kom Lyngby Boldklub tilbage i opgøret kort før pausefløjtet, da Lauge Sandgrav udnyttede lidt kaos i Næstved-feltet efter et godt fastholdt angreb, og så stod den 1-1 ved pausen.

Lyngby Boldklub skiftede samtlige mand – minut Emil Thor, som var kommet på banen efter 20 minutter, i pausen, og de mange rotationer bragte fornyet tempo i opgøret.

Allerede to minutter inde i anden halvleg kom De Kongeblå på 1-2, da Emil Thor på spektakulær vis saksesparkede føringsmålet i kassen.

Små fem minutter senere ville Frederik Gytkjær også lege med, da han modtog en bold i dybden og fra en spids vinkel overlistede Næstved-målmanden.

Efter godt og vel en time var Gytkjær tæt på at fordoble sin måltotal, men denne gang strøg hans afslutning lige på målmanden.

Kort efter fik Gytkjær dog sit andet mål i kampen, da Willy Kumado, som i dag huserede på højrekanten, lagde et hårdt og fladt indlæg i Næstved-feltet. Her kom Frederik Gytkjær først på kuglen, og så stod der pludselig 1-4 på måltavlen i Maglemølle Storhallen.

Det blev til masser af spilletid i kongeblå talenter og flere markerede sig fantastisk i dagens kamp. En af dem var William Steindarsson, som med 10 minutter igen fik lagt en aflevering til rette af Frederik Gytkjær, men selvom Steindarssons afslutning ikke fejlede det store, måtte han se sig afvist af en flot redning.

Mod afslutning af opgøret blev det en tand mere rodet, og hjemmeholdet fik da også reduceret til 2-4 efter en lille forsvarskoks.

Kort efter fløjtede dommeren dog opgøret af, hvorfor Lyngby Boldklub startede året på fornem vis med en sikker 2-4-sejr og masser af værdifulde minutter i benene på en stor del af truppen.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er næste lørdag, hvor modstanderen er Hillerød hjemme i Lundtofte. Her er der ligeledes kickoff klokken 13:00.

Næstved IF – Lyngby Boldklub

13.01.24 Kl. 13:00 i Maglemølle Storhallen.

1-0, Christian Enemark (20 min)

1-1, Lauge Sandgrav (45 min)

1-2, Emil Thor (47 min)

1-3, Frederik Gytkjær (51 min)

1-4, Frederik Gytkjær (71 min)

2-4, Salah (88 min)

Lyngby Boldklub: Jannich Storch (45. David Jensen), Brian Hamalainen (45. Gustav Mortensen), Marc Muniesa (45. Andreas Bjelland), Johan Meyer (45. Pascal Gregor), Tobias Storm (Lukas Klünter), Marcel Rømer (45. Peter Langhoff), Lauge Sandgrav (45. Casper ’Dani’ Winther), Parfait Bizoza (45. William Steindarsson), Mickael Dosso (45. Willy Kumado), Rezan Corlu (20. Emil Thor), Michael Opoku (45. Frederik Gytkjær).

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske