Lyngby Boldklub rokerer på Akademiet

Efter Mads Kristensens nye rolle som assistenttræner på førsteholdet, er der lagt en ny trænerkabale på Akademiet.

Torsdag kom førsteholdets trænerteam på plads, da Magne Hoseth blev præsenteret som cheftræner og den nu tidligere U19-cheftræner, Mads Kristensen, blev præsenteret som assistenttræner sammen med Mikkel Beckmann.

Mads Kristensens nye rolle efterlader et hul som U19-træner, men det har en intern rokade nu ændret på.

Trænerkonstellationerne på Akademiet ser derfor nu således ud:

Transitionstræner: Bo Storm

Transitionstræner på Akademiet: Azad Corlu

U19: Piotr Haren, Bertram Gylling og Pierre Bazie

U17: Younes Khabthani og Danni Holgersen

U15: Simon Sellerup og Zubair Naim

U14: Jacob Gath og Morten Gleie

U13: Gustav Rysgaard og Nicolai Wøldike

U12: TBA

Akademichef Marcus Oxe sender rosende ord Mads Kristensens vej og glæder sig over, at der internt kunne rokeres, så alle Akademi-spillerne stadig er sikret træning af høj kvalitet.

– Først og fremmest vil jeg sige tillykke til Mads for den utroligt flotte rejse, som han har været på igennem de sidste 10 år på Akademiet. Det er meget fortjent, at han nu skal prøve kræfter med Superligaen, og vi er stolte af, at Lyngby Boldklub har været med til at udvikle et kæmpe trænertalent som Mads, siger Marcus Oxe inden, at han fortsætter.

– Vi har utroligt mange dygtige mennesker på Akademiet, og selvom det naturligvis lige var en kabale, der skulle gå op, så har vi nu sikret trænerteams af høj kvalitet på alle årgange, så vores talenter får de bedst mulige forudsætninger for at blive den bedst mulige udgave af dem selv. At vi kunne holde rokaderne internt vidner om god træneruddannelse i Lyngby Boldklub, og det lover rigtig godt for fremtiden, slutter Oxe.

Akademiet præsenteres af Sydbank.