U19-cheftræner bliver assistent på førsteholdet

Mads Kristensen har Lyngby Boldklub helt inde under huden, og nu bytter han U19-cheftrænerposten ud med en plads som assistenttræner på Superliga-mandskabet.

Magne Hoseth er ny cheftræner i Lyngby Boldklub, men rundt om sig får han et fantastisk stærkt team.

Mikkel Beckmann fortsætter som assistenttræner, og ved hans side kommer den nu tidligere U19-cheftræner, Mads Kristensen også til at være.

Mads Kristensen har været i Lyngby Boldklub i godt og vel 10 år, hvor han i perioden både har været U14, U15, U17 og U19-cheftræner. Senest har han med stor succes haft ansvaret for U19-mandskabet, der inden for det seneste års tid har skabt store resultater og udviklet spillere til førsteholdet.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over at tiden nu er moden til, at den talentfulde og unge træner tager turen op på Superliga-mandskabet i en rolle som assistenttræner.

– Det er en vaskeægte Lyngby-solstrålehistorie, at vi i dag kan sende Mads op i en rolle på førsteholdet. Mads har været træner i klubben siden han blot var 22 år, og hans potentiale har været tydeligt fra start af. Han har arbejdet hårdt og har altid gået til sine opgaver med både stor energi og nysgerrighed. Han har udviklet sig i en stødt og sikker kurve, hvorfor vi nu mener, at han er klar til at tage skridtet op til Superliga-mandskabet. Jeg er sikker på, at han bliver en stor gevinst for både unge samt rutinerede spillere på holdet, siger Nicas Kjeldsen.

Lyngby Boldklub betyder noget specielt

Det er ikke kun klubben, der er glad for, at Mads Kristensen. Også den nye assistent selv glæder sig over at være en del af Superliga-holdet og ikke mindst til at lære en masse af de dygtige folk i det team, som han nu er en del af.

– Jeg er naturligvis rigtig, rigtig glad for min nye rolle, og jeg glæder mig til at lære en masse af de dygtige samt rutinerede folk, der er omkring førsteholdet. Jeg har været enormt glad og taknemmelig for min tid på Akademiet, og jeg havde egentlig aldrig tænkt, at jeg nødvendigvis skulle op og have en rolle omkring førsteholdet. Omvendt har jeg dog også kunne mærke, at det ville være godt for min udvikling at tage et skridt op og være et miljø, hvor der måske er lidt mere pres på, end det er tilfældet på U-holdene, siger Mads Kristensen, som blandt andet ser frem til at bidrage med hans store erfaring omkring talentudvikling.

– Lyngby Boldklub er noget særligt for mig, og det er den blandt andet på grund af den ånd, der hersker i klubben. Alle er utroligt tæt på hinanden, og Superliga-holdet er lige så meget Akademiets førstehold, hvor vi skal have vores egne unge drenge til at lykkes med at tage skridtet til øverste hylde. Det glæder jeg mig meget til at hjælpe med fortsat at få til at lykkes.

Mads Kristensen har om nogen Lyngby Boldklub inde under huden, og det er så langt fra en tilfældighed, at profiler som Sanders Ngabo og Lucas Hey begge har italesat Mads’ betydning for dem, da de forlod De Kongeblå.

For Mads Kristensen selv er Lyngby Boldklub da også noget helt særligt.

– Da jeg startede i Lyngby Boldklub for 10 år siden, havde jeg ikke troet, at klubben skulle komme til at betyde så meget for mig, som den gør. Den er blevet min anden familie, og for mig er det derfor stort at have taget hele den her rejse fra U14, op gennem årgangene og til nu at være oppe omkring Superliga-holdet. Jeg elsker at være i klubben, og jeg er meget taknemmelig for både min tid på Akademiet samt alle øvrige ansatte i huset, der alle bidrager til vores fælles klub, slutter Mads Kristensen.

Mads Kristensen præsenteres af Beierholm