Magne Hoseth er ny Lyngby-træner

Lyngby Boldklub har ansat norske Magne Hoseth som ny cheftræner. Nordmanden kommer til fra færøske KI Klaksvik.

Mandag startede Lyngby Boldklubs Superliga-mandskab træningen op frem mod et spændende forår, og nu er også cheftræneren kommet på plads.

Efter en grundig rekrutteringsproces er valget faldet på den 43-årige nordmand Magne Hoseth, der kommer til fra en cheftrænerstilling hos færøske KI Klaksvik, der henrykkede fodbold-Europa i efteråret ved at blive det første hold fra Færøerne i et europæisk gruppespil.

Magne Hoseth har udover sin erfaring fra Færøerne også været assistenttræner for norske Kristiansund BK i en tre-årig periode, ligesom han også har en flot aktiv karriere bag sig med masser af kampe for blandt andre Molde, FC København og ikke mindst det norske landshold, som han har repræsenteret 22 gange.

Rekrutteringsprocessen har haft fokus på at finde den helt rigtige profil, der kan bygge videre på det stærke fundament, der er blevet opbygget i Lyngby Boldklub, og ifølge fodboldchef Nicas Kjeldsen, har man fået fat i den helt rette mand i form af Magne Hoseth.

– Magne er en ung, sulten og utrolig målrettet træner, og han er ligesom os som klub på en utrolig spændende rejse, der først lige er begyndt. Vi ser Magne som et utroligt godt match i forhold til både faglighed, personlighed og ambitioner, og vi tror på, at vi kan tage nogle store skridt sammen, fortæller Nicas Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Det er ingen hemmelighed, at vi havde stor interesse for jobbet som cheftræner i Lyngby Boldklub, og vi kunne også sagtens have gået med navne, som hele fodbold-Danmark kender. Ligesom vi er dygtige til at spotte talent hos spillere, mener vi dog også, at vi er dygtige til at spotte det hos trænere, og i Magne ser vi helt sikkert en træner med en stor fremtid. Vi tror på, at Magne kommer med noget særligt, og på at han kan tage os med videre i hans egen store fremdrift. Han er en trænertype, der passer rigtig godt ind i vores klub, og vi glæder os til samarbejdet samt at se ham på træningsbanen.

Magne Hoseth har underskrevet en kontrakt, der løber frem til sommeren 2026, og han har første arbejdsdag på mandag.

Magne Hoseth præsenteres af Ensure.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske