Hoseth: Lyngby Boldklub er en fantastisk klub

Magne Hoseth er ny cheftræner i Lyngby Boldklub, og den norske træner glæder sig over at være blevet kongeblå.

Magne Hoseth er for kort tid siden blevet præsenteret som ny cheftræner i Lyngby Boldklub, og den nye norske chef blev her til formiddag præsenteret for både trup og øvrige medarbejdere i huset.

Selv er cheftræneren glad for, at han nu kan kalde sig kongeblå.

– Lyngby Boldklub er en fantastisk klub, men de samme principper og værdier, som jeg har som person. Da jeg snakkede med ledelsen kunne hurtigt mærke energien og den gode vibe fra dem. Jo mere vi snakkede, desto mere ens, synes jeg, at vi blev, når det kommer til måden at se fodbold på. Det har været nogle hektiske dage, men jeg er utroligt glad for nu at kunne kalde mig Lyngby Boldklub-cheftræner, siger Magne Hoseth.

Magne Hoseth kommer til Lyngby Boldklub, der står på et stærkt fundament, der nu skal bygges videre på, og det er en opgave, som nordmanden ser meget frem til.

– Mit håb og mine drømme er, at vi fortsætter den udvikling, som Lyngby Boldklub har gang i. Her er et rigtig stærkt fundament og en utrolig god kultur, og den glæder jeg mig rigtig meget til både at blive en del af og videreudvikle. Jeg er en vindertype, og jeg er her for at skabe historie sammen med resten af trænerteamet og Lyngby Boldklub, siger Hoseth inden, at han sætter ord på, hvordan han planlægger at gribe i arbejdet, når han på mandag for første gang står på træningsbanen med hovedansvaret.

– I den første tid, skal man nok ikke forvente, at det bliver så anderledes, end det har været den seneste tid. If it aint broken – dont fix it. Men på den lange bane er målet, at vi skal spille mere offensivt og have flere folk foran bolden, så vi kan skabe chancer og underholde. Når det er sagt, så kommer jeg ikke med en revolution, fordi Lyngby Boldklub er et rigtig godt sted. Det er vigtigt for mig, at spillerne spiller for logoet på brystet og efterlader alt inde på banen. Mentaliteten skal være på plads, og man skal som Lyngby-spiller altid præstere sit absolut ypperste.

Den nye cheftræner har første officielle arbejdsdag på mandag, men allerede i dag blev han præsenteret på Lundtoftevej for både trup, stab og øvrige medarbejdere. Her har han allerede fået et godt indtryk af livet på Lundtoftevej.

– Man fornemmer virkelig, at Lyngby Boldklub er én stor familie. Alle snakker godt sammen og kan lide hinanden, og det synes jeg er fantastisk. Der er en speciel atmosfære i huset, og den ser jeg frem til både at blive en del af og lære af.

– Fodboldmæssigt har jeg allerede fået et rigtig godt indtryk af både trup og trænerstab. Alle virker fagligt enormt stærke, og samtidig har alle været meget imødekommende. Jeg glæder mig til at gribe i arbejdet på mandag, slutter Hoseth.

Magne Hoseth præsenteres af Ensure.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske