Lyngby Boldklub henter David Jensen

David Jensen har sat sin underskrift på en 2,5-årig kontrakt med Lyngby Boldklub, der dermed får en fremragende tilføjelse til det allerede stærke målmandsteam.

Lyngby Boldklub har sikret sig en fremragende tilføjelse til målmandsteamet, da 31-årige David Jensen har sat sin signatur på en 2,5-årig aftale med De Kongeblå.

David Jensen var med til at vinde det danske mesterskab i 2012, og siden da har han blandt andet været forbi FC Utrecht, belgiske Westerlo, New York Red Bulls og senest tyrkiske Istanbulspor, hvem han har spillet 47 kampe for over det seneste halvandet år.

Derudover har David Jensen gennem karrieren været udtaget til det danske landshold af flere omgange.

Det er derfor en yderst rutineret og velbevandret målmand, der nu er ankommet til Lundtoftevej, og fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over tilføjelsen til truppen.

– Vi er rigtig glade for, at vi nu kan kalde David for Lyngby Boldklub-spiller. Han har igennem det seneste årti bevist sig masser af gange på rigtig højt niveau, og med hans erfaring, professionalisme og ikke mindst høje niveau, passer han perfekt ind i vores trup og målmandsteam. Målmænd af Davids kvalitet hænger ikke på træerne, så da muligheden opstod, slog vi til med det samme. Vi glæder os over nu at have et af Superligaens absolut stærkeste målmandsteams, siger Nicas Kjeldsen.

Et godt match

David Jensen har brugt de seneste små otte år i udlandet, men nu var turen kommet til at vende hjem til Danmark.

Da Lyngby Boldklub meldte deres interesse var målmanden derfor ikke længe om at beslutte sig for, at han skulle være kongeblå.

– Jeg har været rigtig glad for min tid i udlandet, og jeg er også sikker på, at det har gjort mig til en endnu bedre målmand, men når det er sagt, så kunne jeg godt mærke, at Danmark trak i mig og familien igen. Jeg spillede fast og havde egentlig fået opbygget mig et godt navn i Tyrkiet, men savnet blev simpelthen for stort. Så da muligheden for Lyngby Boldklub opstod, var jeg ikke i tvivl, og jeg er virkelig glad for, at jeg nu er en del af den her fantastiske klub, siger David Jensen inden, at han uddyber.

– Jeg synes, at Lyngby Boldklub har været igennem en utrolig spændende udvikling over de seneste år, og jeg har kun hørt godt om både niveauet og miljøet i klubben. Jeg glæder mig til at møde resten af truppen mandag og ikke mindst tage hul på forberedelserne mod et spændende forår.

David Jensen får trøjenummer 40 og har som nævnt første træningsdag mandag, hvor resten af førsteholdet starter op.

David Jensen præsenteres af Freddys Bar, der i øvrigt præsenterer hele målmandsteamet i Lyngby Boldklub.