Status på det nye Lyngby Stadion

Der arbejdes på højtryk med planerne for det nye stadion, og her kan du få en status på det nye Lyngby Stadion.

Det vakte stor jubel i Lyngby Boldklub, da det i 2022 lykkedes klubben og Friends of Lyngby at vinde udbuddet om Lyngby Stadion.

Siden er der blevet arbejdet på højtryk, og selvom det første spadestik endnu ikke er sat, skrider det fremad i processen, der hele tiden får finpudset detaljer, så det nye Lyngby Stadion kan stå knivskarpt til glæde for klubben og resten af Lyngby-Taarbæk Kommune.

Herunder kan du få en status på, hvor vi pt. er i processen med det nye Lyngby Stadion.

Status på byggeriet

Ambitionen om at være ’herre i eget hus’ var, og er stadig, en drøm, der gik i opfyldelse for Lyngby Boldklub.

Drømme kræver dog ofte hårdt arbejde samt tålmodighed, og arbejdet med det nye Lyngby Stadion er ingen undtagelse. Der arbejdes derfor pt. hårdt i processen, der stadig foregår meget på papiret fremfor i jorden ved Lyngby Stadion.

Planen for den kommende tid er herunder opsat i punktform.

• Primo 2024 – Politisk behandling af forslag til ny lokalplan
  • Medie 2024 – Otte ugers høring af lokalplanforslag og borgermøde
  • Ultimo 2024 – Kommunalbestyrelsen behandler endelig vedtagelse af lokalplan. Herefter følger byggetilladelse og en byggeperiode før det endelige projekt står klar.

Hvad bliver det nye Lyngby Stadion til?

Ombygningen af Lyngby Stadion sker med en klar vision om at skabe fremtidens idrætsby til glæde for fans, borgere, sportsudøvere og besøgende.

Lyngby Stadion ombygges til et lukket stadion med plads til 6.500 tilskuere for at understøtte visionen om et moderne stadion og ud fra hensyn til arkitekturen samt ønske om at afskærme for udsyn, støj m.m.

Det nye byggeri omfatter desuden 13.500 m2 til boliger, offentlige formål og erhverv – herunder et hus til PPR og sundhedspleje.

Du kan se hele visionen for det nye Lyngby Stadion her.

Vi vil i de kommende måneder bestræbe os på at holde jer tættere opdateret omkring stadionbyggeriet med løbende opdateringer om både visioner og udvikling i processen.