Pokalfesten spoleret: Eventyret sluttede mod Fredericia

Et rødt kort efter et halvt minut ødelagde tidligt festen på Lyngby Stadion, der tabte med 0-1 og dermed 2-4 samlet til FC Fredericia i pokalkvartfinalen.

Torsdag aften led Lyngby Boldklub et 3-2-nederlag i Fredericia, hvorfor der var blæst til angreb for start fra De Kongeblå i aftenens returkamp i Oddset Pokalen.

Angrebet blev dog hurtigt afblæst, da De Kongeblå allerede efter et halvt minut blev reduceret til 10 mand, da Andreas Bjelland fik et hårdt rødt kort imod sig.

FC Fredericia sad i minutterne efter det røde kort på kampen, og Mads Kikkenborg måtte da også hive en stor redning ud af ærmet på det efterfølgende frispark. Også udlejede Mikkel Juhl tog chancen med en flad afslutning, men igen var målmanden vågen.

Efter 10 minutter fik FC Fredericia dog prikket bolden i kassen, da Gustav Marcussen sparkede føringsmålet i kassen til 0-1.

Herefter tog Lyngby Boldklub lidt mere over, og skulle der være kommet en udligning, skulle den være kommet i denne fase af kampen.

Magnus Jensen havde bud efter en udligning efter et hjørnespark, men Fredericia fik skrabet bolden væk fra egen streg. Få minutter senere forsøgte Tochi Chukwuani sig på saksespark efter en ny dødbold, men forsøget gik over kassen.

Efter 31 minutter kunne FC Fredericia dog for alvor have stukket kniven ind, men det tidligere Lyngby-talent Emilio Simonsen sparkede over mål fra sin position i feltet.

Både FC Fredericia og Lyngby Boldklub havde løse langskud kort før pausen, men det forblev 0-1 til pausefløjtet.

Efter pausen tog FC Fredericia mere over, og selvom Lyngby Boldklub-drengene bragte stor energi i opgøret, var det svært for alvor at lægge et tungt pres rundt om gæsternes mål med en mand i undertal.

Fem minutter inde i anden halvleg var Andri Gudjohnsen og Frederik Gytkjær i fællesskab tæt på at skabe kaos tæt under gæsternes mål, men i sidste ende fik de afvist.

FC Fredericia var generelt tættere på 0-2 end en udligning i anden halvleg, men et par overplaceringer efter det lange hjørne og gode redninger fra Mads Kikkeborg forhindrede yderligere scoringer.

I slutfasen havde Magnus Jensen bud efter en udligning med et hovedstød uden, at det dog for alvor voldte målmanden større problemer.

Jonathan Amon lukkede og slukkede med en fin aktion i Fredericia-feltet, hvor afslutningen dog sad lige på målmanden.

Kort efter fløjtede dommeren kampen af, hvorfor FC Fredericia kunne juble over deres plads i semifinalen.

Den kongeblå trup går nu på juleferie og møder ind til en spændende opstart i januar frem mod den resterende del af sæsonen.

Lyngby Boldklub – FC Fredericia

10.12.23 Kl. 18:00 på Lyngby Stadion

Oddset Pokalen, Kvartfinale.

0-1 (0-1)

0-1, Gustav Marcussen (10 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Tobias Storm (77. Jonathan Amon), Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Magnus Jensen (77. Lauge Sandgrav), Willy Kumado (59. Gustav Mortensen), Tochi Chukwuani (59. Sævar Magnusson), Marcel Rømer, Casper ’Dani’ Winther (66. Brian Hamalainen), Frederik Gytkjær, Andri Gudjohnsen.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske