Gytkjær: Målet har hele tiden været finalen

Frederik Gytkjær elsker pokalturneringen, og han glæder sig til morgendagens kvartfinale mod FC Fredericia.

Når Lyngby Boldklub i morgen aften løber på banen i Fredericia, er det første gang i 10 år, at De Kongeblå løber på banen til en pokalkvartfinale.

Kvartfinalen spilles over to kampe, og lykkes man med at avancere til semifinalen, vil det være første gang i hele 17 år.

Frederik Gytkjær har aldrig lagt skjul på, at han elsker pokalturneringen, og han håber derfor på at kunne være med til at skrive kongeblå pokalhistorie i de kommende dage.

– Der er helt sikkert noget magisk over pokalturneringen, og i Lyngby Boldklub har vi historisk set også store triumfer i den turnering. Så jeg brænder virkelig for at komme ud og være med til at skrive et nyt kongeblåt kapitel i turneringen, som vi alle kan være stolte af, siger Gytkjær, som glæder sig over, at holdet allerede nu har klaret sig bedre end længe.

– Det er megafedt, at vi står i de her kvartfinaler, men vi vil også mere. Før hver kamp i pokalturneringen har fokus været på, at det blot var ét skridt mod at stå i Parken til foråret, og sådan er det stadig. Målet har hele tiden været finalen, siger Gytkjær.

FC Fredericia frister til dagligt en tilværelse i NordicBet Ligaen, hvor de har gjort det flot i efteråret og derfor overvintrer på femtepladsen i en tæt top-seks.

Frederik Gytkjær har da også stor respekt for morgendagens modstander.

– Nu har vi jo faktisk kun mødt NordicBet Liga-hold i pokalturneringen i år, og de har budt os godt op til kamp. Man skal bestemt ikke undervurdere, hvor gode NordicBet Liga-hold er blevet, så vi skal være klar på Fredericia i morgen. For dem er det også en kæmpe kamp, og hvis ikke vi rammer vores niveau, så er de sgu dygtige nok til at give mange hold problemer, slutter angriberen, som foreløbigt har scoret to mål i årets pokalturnering.

Der er kampstart i morgen kl. 20:15 på Monjasa Park, og hvis ikke du skal med til Fredericia, kan du se kampen live på TV3 Sport.

Husk desuden, at du kan købe billet til søndagens returkamp på Lyngby Stadion her.

Frederik Gytkjær præsenteres af Replay.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske