Sejr i årets sidste Superliga-kamp

Lyngby Boldklub var skarpest i dagens opgør mod Silkeborg IF, der blev besejret med 2-0 efter mål af Frederik Gytkjær og Kolbeinn Finnsson.

Der var kærlighed og jul i luften forud for dagens kamp mod Silkeborg IF, men da først de to gange 45 minutter blev fløjtet op på Lyngby Stadion, sluttede venskabet for en stund.

Lyngby Boldklub var først til at ødelægge den gode stemning for gæsterne, da De Kongeblå allerede efter fire minutter bragte sig i front.

Kolbeinn Finnsson slog et godt hjørnespark fra højresiden til bagerste stang, hvor Frederik Gytkjær stod umarkeret og kunne heade bolden i kassen bag Nicolai Larsen til 1-0.

Lyngby Boldklub kunne ikke have fået en bedre start på kampen, og De Kongeblå kontrollerede da også kampen ganske fint i første halvleg.

Chancer var det ikke mange af i de første 45 minutter, og selvom Silkeborg sværmede en del om feltet, formåede de rødklædte gæster ikke at teste Mads Kikkenborg i denne fase af kampen.

Efter små 20 minutter kom Casper ’Dani’ Winther først på en returbold efter et langt indkast i Silkeborg-feltet, men hans afslutning blev rettet af og gik snært forbi mål.

Resten af første halvleg forløb jævnbyrdigt og chancefattigt, hvorfor Lyngby Boldklub gå til pause foran med 1-0.

Anden halvleg blev en langt mere actionpacked affære, hvor Lyngby Boldklub blev en større trussel frem ad banen.

Silkeborg fortsatte dog med en være en del på kuglen, og efter 52 minutter var et indlæg fra en spids vinkel tæt på at snyde den kongeblå defensiv. Indlægget tog dog ydersiden af stolpen og hoppede til målspark.

Efter 54 minutter var det tæt på at blive 2-0, da Frederik Gytkjær gik til mållinjen og chippede bolden til bagerste stang, hvor Andri Gudjohnsen steg til vejrs. Islændingens afslutning sad dog lige på målmanden.

Minuttet efter fik Silkeborg deres største chance i kampen, da de erobrerede bolden højt på banen, hvorefter Tonni Adamsen pludselig var alene igennem med Mads Kikkenborg, som dog reddede heroisk i situationen.

Gæsterne havde meget boldbesiddelse, men alligevel sad de færreste nok med fornemmelsen af, at de for alvor var farlige mod Lyngby-målet. I stedet lurede Lyngby Boldklub på omstillingerne, og efter 64 minutter trykkede Kolbeinn Finnsson af fra kanten af feltet efter netop sådan en. Backens afslutning blev dog rettet af og strøg herefter i hænderne på målmanden.

10 minutter senere havde Finnsson dog igen bud efter målet, og denne gang kunne Silkeborg ikke stille noget op. Frederik Gytkjær forlængede en bold med hovedet, og så strøg Kolbeinn Finnsson i dybden, hvorfra han hamrede bolden i nettet til 2-0.

To minutter senere var han tæt på at blive dobbelt målscorer, men en Silkeborg-spiller fik reddet på målstregen, da Nicolai Larsen ellers var blevet passeret.

I kampens slutfase satsede Silkeborg lidt ekstra, hvorfor Tochi Chukwuani i tillægstiden sled sig igennem i venstresiden og var millimeter fra at gøre festen total.

Det blev dog ikke til flere mål, hvorfor Freyr Alexanderssons tropper endte med at tage en 2-0-sejr i årets sidste Superliga-kamp.

Nu venter der en uge med to spændende pokalkvartfinaler mod FC Fredericia, og hjemmekampen på søndag kan du allerede nu købe billetter til her.

Lyngby Boldklub – Silkeborg IF ’

03.12.23 Kl. 14:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 17. Spillerunde.

2-0 (1-0)

1-0, Frederik Gytkjær (4 min)

2-0, Kolbeinn Finnsson (74 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Willy Kumado (90+ Tobias Storm), Andreas Bjelland (45. Magnus Jensen), Pascal Gregor, Marc Muniesa (80. Brian Hamalainen), Kolbeinn Finnsson, Marcel Rømer (58. Sævar Magnusson), Tochi Chukwuani, Casper ’Dani’ Winther, Andri Gudjohnsen, Frederik Gytkjær (80. Lauge Sandgrav)