Players Collection: Willy Kumado bag ny tøjkollektion

Willy Kumado har fået lov til at designe den nye Lyngby Boldklub-tøjkollektion, der har masser af gode budskaber og ikke mindst inspiration fra Willys hjemland, Ghana.

Der bliver spyttet masser af fedt merchandise ud på Lyngby Boldklubs webshop i øjeblikket, og det nyeste skud på stammen står ingen ringere end Willy Kumado selv for.

Willy Kumado har således både designet en t-shirt, en hoodie og en crewneck, der alle ikke blot er flotte og LBK-inspirerede, men som også rummer masser af budskaber via ghanesiske adinkra-symboler, der i Ghana bruges til at beskrive koncepter, udtryk og historiske begivenheder.

Hættetrøjen har således et stort symbol på ryggen, der betyder fællesskab igennem diversitet mod en fælles skæbne.

Crewnecken bærer ligeledes et symbol, denne gang på fronten. Symbolet står for samarbejde og gensidigt behov for hinanden, og det er akkompagneret med teksten ‘Boa me na me mmoa wo’, der betyder ‘hjælp mig, og lad mig hjælpe dig’. I nakken er Lyngby Boldklub repræsenteret med årstallet 1921, der er stiftelsesåret for klubben.

Endelig har Willy designet en t-shirt, hvor hans kærlighed til Lyngby Boldklub og vikingen i det karakteristiske logo ikke er til at tage fejl af med den store viking på ryggen.

Se alle billederne af den nye Players Collection herunder.

Du kan købe kollektionen i vores webshop her eller i fanshoppen i morgen.

Husk desuden, at du skal bestille dine vare fra webshoppen senest d. 12/12, hvis du skal være sikker på, at det når frem inden juleaften.