Kæmpe drama: 3-3 mod Brøndby IF

Det var ikke underholdning, der manglede i dagens kamp mod Brøndby IF, der endte 3-3 efter to sene mål.

Det var dømt vaskeægte traditionsopgør, da Lyngby Boldklub her til aften tog imod Brøndby IF på Lyngby Stadion.

De to klubber har en lang historik mod hinanden, og det var da også et tætpakket og forventningsfuldt fyldt stadion, der dannede rammen om kampen. Tilskuerne kunne i hvert fald ikke påstå, at de ikke blev underholdt.

Underholdningen startede allerede efter seks minutter, men desværre var det de blå/gule gæster, der fik først fik noget at juble over.

Mathias Kvistgaarden strøg igennem i højresiden og lagde et fladt indlæg igennem Lyngby-feltet. Nicolai Vallys kom først på kuglen, og så kunne han sparke bolden op i nettaget til 0-1.

Havde man forventet, at Brøndby IF herefter satte sig på kampen, tog man dog fejl. I stedet kom Lyngby Boldklub mere på bolden, og både Kolbeinn Finnsson og Andri Gudjohnsen havde bud efter en scoring uden, at det dog for alvor kom tæt på en udligning i denne omgang.

Midt i første halvleg kom Brøndby IF bedre med i kampen, og både Marko Divkovic og Mathias Kvistgaarden fik forsøgt sig fra spidse vinkler. A’ to omgange var Mads Kikkenborg dog klar inde på stregen.

Få minutter senere blev Brøndby IF reduceret til 10 mand, da den tidligere Lyngby-spiller Kevin Tshiembe trak i nødbremsen ved en friløber og dermed fik marchordre.

En mand i overtal tog Lyngby Boldklub fuldstændig over, og fem minutter efter udvisningen måtte Brøndby-målmanden Patrick Pentz diske op med et par redninger – først på afslutning fra Marcel Rømer, og efterfølgende på Andri Gudjohnsen, der tvang den østrigske målmand ud i en flot redning.

Lidt i pause havde også Tochi Chukwuani bud efter en udligning, men hans forsøg strøg snært forbi mål.

Der lå derfor en udligning i luften, men i stedet gik det galt i den anden ende, da Sean Klaiber pludselig strøg alene igennem med Mads Kikkenborg, der ikke kunne stille noget op og dermed måtte hente bolden ud af nettet for anden gang.

Dermed gik Brøndby IF til pause foran med 0-2.

Efter pausen stod der Lyngby Boldklub på det meste, og gæsterne fra vestegnen fik lov til at løbe mange tunge meter efter bolden.

De Kongeblå kæmpede dog en anelse med for alvor at blive farlige mod Brøndby-målet i denne fase.

Efter en god time stod den stadig 0-2 til Brøndby IF, men herfra tog kampen fart.

Efter 67 minutter lagde Marcel Rømer en god aflevering gennem kæderne til Sævar Magnusson på kanten af Brøndby-feltet, hvorfra islændingen fandt ’Dani’. Midtbanekreatøren tog et godt træk, hvorefter han udplacerede målmanden uden større problemer.

Med 1-2 på måltavlen lugtede Lyngby Boldklub nu for alvor blod, og det duftede da også mere og mere af et kongeblåt comeback.

Efter 74 minutter blev der slået et godt indlæg i feltet, hvor Andri Gudjohnsen dukkede op. Angriberen mistimede dog ukarakteristisk sit forsøg, hvorfor bolden strøg forbi mål.

Med 10 minutter tilbage stod den stadig 1-2 til Brøndby IF, men så tog fanden ved begge hold.

Magnus Jensen var sendt op i angrebet, og efter 84 minutter udnyttede han en ripost fra en Finnsson-afslutning, hvorfor han fik Lyngby Stadion til at eksplodere i jubel over 2-2-scoringen.

Tre minutter senere var Magnus Jensen tæt på at gøre det til 3-2, men Brøndby-keeperen fik prikket et hovedstød over mål.

Stik mod spil og chancer gik det så igen galt i Lyngby-enden, hvorfor Sean Klaiber kom først over en returbold, og satte Brøndby-fansene i ekstase med en 2-3-scoring få minutter før slutfløjt.

Dermed lignede det en sen Brøndby-sejr, men fem minutter inde i dommerens tillægstid kom Lyngby-topscorer Andri Gudjohnsen først på en løs bold i Brøndby-feltet, og så kunne han prikke bolden i nettet til 3-3.

Kort efter fløjtede dommeren den dramatiske kamp af, hvorfor begge hold kunne notere et enkelt point og 9.971 tilskuere kunne ånde ud efter en hæsblæsende kamp.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er på søndag, hvor Silkeborg IF gæster Lyngby Stadion til årets sidste Superliga-kamp.

Lyngby Boldklub – Brøndby IF

26.11.23 Kl. 18:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 16. spillerunde.

0-1, Nicolai Vallys (6 min)

0-2, Sean Klaiber (43 min)

1-2, Casper ’Dani’ Winther (67 min)

2-2, Magnus Jensen (84 min)

2-3, Sean Klaiber (89 min)

3-3, Andri Gudjohnsen (90+)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Willy Kumado (87. Tobias Storm), Marc Muniesa (56. Frederik Gytkjær), Pascal Gregor, Andreas Bjelland (56. Magnus Jensen), Kolbeinn Finnsson, Tochi Chukwuani, Marcel Rømer, Casper ’Dani’ Winther, Sævar Magnusson (76. Brian Hamalainen), Andri Gudjohnsen.

Tilskuertal: 9.971

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske