Sanders Ngabo sælges til Philadelphia Union

Sanders Ngabo stopper fra 1.  Januar i Lyngby Boldklub, da han er blevet solgt til Philadelphia Union, der frister en tilværelse i den amerikanske MLS.

Som blot 17-årig debuterede Sanders Ngabo for Lyngby Boldklub, da han startede inde i en NordicBet Liga-kamp mod Nykøbing FC.

Ngabo spillede herefter en flot halvsæson, og potentialet hos den unge og kreative offensivspiller har altid været uomtvisteligt.

Potentialet er dog desværre aldrig for alvor blevet forløst i Lyngby Boldklub, hvorfor vi nu er glade for at kunne sende Sanders Ngabo videre til en flot adresse i en spirende liga i form af MLS.

Fodboldchef i Lyngby Boldklub, Nicas Kjeldsen, udtaler.

– Vi har været rigtig glade for at have Sanders i klubben, og der har aldrig været tvivl om hans store potentiale. Vi har sammen med Sanders aldrig rigtig fundet formlen på at forløse ham her i klubben, og vi blev derfor enige om, at det var tid til at søge nye græsgange for at få forløst talentet andetsteds, siger Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Vi er rigtig glade for, at vi har fået muligheden for at sende Sanders til MLS. Det er en stor adresse han kommer til, og vi glæder os til at følge ham og se ham folde sit talent ud. Vi ønsker Sanders alt det bedste fremover, og han vil altid være velkommen på Lundtoftevej.

Lyngby Boldklub er noget særligt

Sanders Ngabo kom til Lyngby Boldklub for godt og vel 3,5 år siden som U17-spiller, og herfra gik udviklingen stærkt.

Debuten kom relativt hurtigt og den vævre offensivspiller blev hurtigt fanfavorit på Lyngby Stadion.

Nu følte Lyngby Boldklubs nummer 19 dog, at det var tid til, at der skulle nu luft under vingerne.

Jeg føler, at tiden var rigtig til at prøve noget nyt nu. Jeg respekterer fuldstændig, at jeg ikke har fået så meget spilletid det seneste års tid, men samtidig tror jeg også, at det er det jeg skal bruge for at kunne tage næste skridt i min udvikling. Jeg er meget glad og taknemmelig for, at der er blevet fundet en løsning, siger Ngabo inden, at han fortæller om overvejelser bag skiftet til Philadelphia Union.

– Det lå nok ikke lige i kortene, at jeg skulle til USA, men jeg synes, at det er et vildt spændende skridt. MLS vokser hele tiden, og jeg Philadelphia Union er en klub med gode faciliteter og en fremadrettet spillestil, der passer mig rigtig godt.

Glæden over skiftet er ikke til at tage fejl af hos Sanders Ngabo, men alligevel fornemmer man også en anelse vemod over at skulle forlade Lundtoftevej.

– Lyngby Boldklub er noget særligt for mig. Jeg har haft nogle rigtig gode år, og det er klubben, der har været med til at lægge fundamentet for, at jeg nu skal til MLS. Jeg er meget taknemmelig over alle de dygtige folk, der har været omkring mig. Jeg lærte meget af Mads (Kristensen, U19-cheftræner, red.) som U17 og U19-spiller, og erfarne spillere som Bjelland og Rømer har også givet mig rigtig meget. Jeg er rigtig glad for den udvikling, jeg har gennemgået i Lyngby Boldklub, fortæller Ngabo inden, at han sender en hilsen til fansene.

– Der er flere ting, jeg vil se tilbage på med glæde her fra Lyngby Boldklub. Sammenholdet i omklædningsrummet er specielt, og jeg kommer helt sikkert til at savne drengene, men jeg tænker også meget på fansene. De har været bag mig lige fra dag ét, og selvom jeg ikke har spillet, har de sunget min sang på tribunen. Det har været utrolig fedt at spille for dem, og jeg håber på det bedste for både dem og klubben fremover, slutter Sanders Ngabo.

Sanders Ngabo skifter først fra 1. januar, hvorfor han potentielt kan spille sin sidste kamp i kongeblåt d. 10. december, hvor Lyngby Boldklub hjemme spiller mod FC Fredericia i Oddset Pokalen.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske