Future Cup-remis i Hvidovre

Lyngby Boldklub spillede i eftermiddag Future Cup-kamp i Hvidovre, og her blev det til 2-2 efter mål af Parfait Bizoza og Michael Opoku.

Der var dømt Future Cup-kamp for De Kongeblå, da turen i dag gik til den københavnske vestegn fra Hvidovre IF ventede.

Fra førsteholdet var der blevet plads til nogle af de spillere, der ikke havde fået meget eller slet ingen spilletid i søndagens Superliga-kamp. Marc Muniesa, Johan Meyer, Parfait Bizoza Rezan Corlu og Lauge Sandgrav startede således alle inde, imens resten af holdet blev udgjort af talentfulde U-spillere.

Kampen startede ganske jævnbyrdigt, men det var hjemmeholdet fra Hvidovre, der efter otte minutter kunne bringe sig i front efter et hjørnespark, hvor en løs bold dumpede ned for fødderne af en rødklædt spiller.

Efter 1-0-scoringen var Hvidovre ovenpå, men langsomt åd Lyngby-mandskabet sig ind i opgøret, og da uret rundede 26 minutter var kampen da også vendt på hovedet.

Godt og vel 20 minutter inde i kampen blev der begået straffe på Matthias Kaarsbo, og da omsatte Parfait Bizoza med stor sikkerhed til 1-1. Parfait Bizoza bar desuden anførerbindet i dagens kamp.

Få minutter senere blev det også 1-2, og denne gang var de to af de unge kongeblå talenter, der sørgede for det.

Lauge Sandgrav stod for et fornemt højt pres, hvorefter Michael Opoku kunne gøre det til 1-2.

Kort før pausen havde Hvidovre en stor chance, men det var Lyngby Boldklub, der gik til pause med en snæver føring.

Anden halvleg blev en tand mere rodet, men godt og vel midtvejs i de sidste 45 minutter kom Hvidovre frem til en chance midt i Lyngby-feltet, hvorfra de scorede til 2-2.

I de sidste små 15 minutter af kampen pressede Lyngby Boldklub gevaldigt på for at tage en sen føring.

Efter 80 minutter var Parfait Bizoza tæt på at blive dobbelt målscorer, og få minutter senere måtte Johan Meyer se et godt forsøg efter et hjørnespark suse snært forbi mål.

Med fem minutter tilbage satte De Kongeblå gang i et regulært mønsterangreb, der endte med et godt tilbud til indskiftede Kean Tran. Chancen blev dog misbrugt i denne omgang.

I tillægstiden havde dagens anfører, Parfait Bizoza, igen et tilbud for at komme på tavlen for anden gang, men desværre forblev til 2-2 på måltavlen, da dommeren kort efter fløjtede kampen af.

Hvidovre IF – Lyngby Boldklub

14.11.23 Kl. 16:00 på Hvidovre Stadion.

Future Cup.

2-2 (1-2)

Lyngby Boldklub: Bertram Skytte, Carl Emil Husmer, Johan Meyer, Marc Muniesa, Parfait Bizoza, Peter Langhoff, Rezan Corlu, Emile Chambo, Matthias Kaarsbo, Lauge Sandgrav, Michael Opoku.

Bænken: Villads Møllgaard, Kean Tran, Annas Al Hardan, Emil Thor, William Steindorsson.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske