Snævert nederlag i Nørreskoven

Vejle BK var her til eftermiddag skarpest i en chancefattig kamp i Nørreskoven, der i sidste ende endte med en 1-0-sejr til værterne.

Der var dømt nøgleopgør i Nørreskoven, da Lyngby Boldklub her til eftermiddag bød Vejle BK op til dans.

Kampens betydning blev da også mere og mere tydelig, da første de to gange 45 minutter blev fløjtet i gang.

Intensiteten og duellerne var ikke til at tage fejl af, men chancer var det småt af i kampens indledning, hvor Vejle var mest på kuglen.

Efter syv minutter kom hjemmeholdet frem til en lille hovedstødschance efter et indlæg, men forsøget var et godt stykke ude fra og manglede både fart og præcision.

Vi skulle 20 minutter hen i kampen før, at vi fik kampens første reelle mulighed, og den tilfaldt igen Vejle BK.

Hjemmeholdet spillede sig igennem i deres højreside, og fra en lettere spids vinkel tog Kristian Kirkegaard chancen mod Mads Kikkenborgs mål. Brian Hamalainen fik dog kastet sig heroisk ind foran afslutningen, hvorfor Vejle i stedet for et skud på mål fik sig et hjørnespark.

Lyngby Boldklub kom mere og mere på bolden, men det kneb for De Kongeblå i forhold til at skabe chancer mod den kompakte hjemmedefensiv anført af store Raul Albentosa.

I stedet kom Vejle sporadisk frem til chancer, men det forblev ofte ved afrettede forsøg og lige ved og næsten ved dødbolde.

Mod første halvlegs afslutning fik Vejle dog sat en anelse mere sammen, og Kristian Kirkegaard havde da også igen bud efter et føringsmål med et forsøg fra en spids vinkel. Bolden strøg dog snært forbi den fjerne stolpe i situationen.

Lyngby Boldklub fik sendt masser af indlæg i Vejle-feltet, men altså for ofte uden en modtager.

Vejle Boldklub rundede første halvleg af med kampens foreløbigt største chance, da Miiko Albornoz kom højest på et indlæg ved bagerste stang. Heldigvis headede backen dog fra tæt hold lige forbi mål.

Dermed gik begge hold målløse til pause i Nørreskoven.

Starten på anden halvleg mindede en del om starten på første halvleg, hvor Vejle var mest på bolden og fik sat spillet udenom Lyngby-feltet. Farlige formåede de dog ikke at blive i denne fase af kampen.

Efter 67 minutter fik hjemmeholdet dog hul på bylden, og det opstod lettere ud af det blå. Vejles målmand slog en lang bold i dybden, som en Vejle-spiller nåede først på. Bolden blev spillet på tværs til German Onugkha, som af to omgange fik skovlet bolden ind over stregen til 1-0.

Fem minutter senere var det tæt på en hurtig udligning, da Andreas Bjelland med hælen var tæt på at finde bolden over Vejle-målmanden, der netop havde taget sig af et farligt indlæg fra Jonathan Amon. Vejle-keeperen var dog hurtigt oppe og fik vippet det ellers spektakulære forsøg over mål.

Lyngby Boldklub pressede på i slutfasen, men selvom der blev smidt masser af bolde i Vejle-feltet, så kom den afgørende chance til udligningen aldrig.

Vejle BK kunne derfor notere en snæver 1-0-sejr.

Nu venter en landskampspause inden De Kongeblå søndag d. 26. november hjemme på Lyngby Stadion tager imod Brøndby IF.

Vejle BK – Lyngby Boldklub

12.11.23 Kl. 14:00 på Vejle Stadion

15. Spillerude i 3F Superligaen

1-0 (0-0)

1-0, German Onugkha

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Willy Kumado, Andreas Bjelland (74. Rezan Corlu), Pascal Gregor, Brian Hamalainen, Kolbeinn Finnsson, Tochi Chukwuani, Marcel Rømer (90+ Sanders Ngabo), Sævar Magnusson (84. Emile Chambo), Andri Gudjohnsen, Jonathan Amon (74. Lauge Sandgrav).

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske