Sen OB-kasse kostede sejren

Lyngby Boldklub var tæt på tre point, men en OB-scoring kort før tid gjorde, at det hele sluttede 2-2.

De Kongeblå havde gang i et flot comeback efter, at de var bagud ved pausen, men trods en 2-1-føring få minutter før slutfløjt endte det hele 2-2 på Lyngby Stadion.

Kampen startede helt lige, og ingen af holdene fremtvang for alvor momentum og fik sat modstanderholdet under pres.

Fire minutter inde i kampen trak OB’s Tyler Burey ind i banen fra venstresiden og forsøgte sig efter det lange hjørne. Mads Kikkenborg fulgte dog forsøget fint til dørs, imens bolden strøg forbi kassen.

To minutter senere var det Lyngby, der havde bud efter en scoring. Et langt indkast fra Pascal Gregor blev sendt i feltet, og så endte den for fødderne af Jonathan Amon, som tog chancen med en helflugter. Bolden sneg sig dog forbi den fjerneste stolpte.

Efter 13 minutter kom gæsterne fra Fyn i front. Lyngby Boldklub smed bolden centralt, og så tog Bashkim Kadrii chancen fra kanten af feltet. Bolden slog i luften, og så strøg den forbi Mads Kikkenborg til 0-1.

Første halvleg var generel en relativ chancefattig affære, men når der var bud efter mål, var det ofte Lyngby Boldklub, der stod for det.

Efter 22 minutter var det anfører Marcel Rømers tur til at forsøge sig med en helflugter efter et hjørnespark, men OB-målmanden stod klar på stregen.

Jonathan Amon fik en startplads i dag, og efter 37 minutter gjorde han sig flot bemærket. Den vævre offensivspiller fik en svær bold i OB-feltet, men med ryggen til kassen fik han vendt rundt og sendt en flot spark afsted mod fjerneste stolpe. OB-keeperen fandt dog en flot redning frem.

I de sidste sekunder før pausefløjtet fik Lyngby Boldklub tilkendt et frispark i en spids vinkel på kanten af gæsternes felt. Gylfi Sigurdsson tog chancen, og han sendte et kvalificeret forsøg afsted. Bolden strøg dog akkurat lige forbi sammenføjningen.

OB gik derfor til pause med en 0-1-føring.

Hvor skarpheden på den sidste tredjedel manglede i første halvleg, fik Lyngby Boldklub lynhurtigt sat trumf på efter pausen.

Allerede to minutter inde i anden halvleg blev der udlignet. Et godt hjørnespark blev slået til forreste stang, hvor Marc Muniesa fik forlænget til Marcel Rømer, som fra tæt hold fik sendt bolden i kassen til 1-1.

Knapt havde jublen lagt sig på Lyngby Stadion før, at den også stod 2-1 til Freyr Alexanderssons mandskab.

Indskiftede Sævar Magnusson modtog bolden på kanten af OB’s felt, hvorfra han tog en skudfinte og flot satte bolden ind ved nærmeste stolpe til 2-1.

Herfra lignede det længe en kongeblå sejr, selvom OB kom mere på kuglen i de sidste 20 minutter.

Chancerne tilfaldt dog stadig Lyngby Boldklub, og efter 73 minutter var Magnus Jensen tæt på slå sømmet i OB-kisten efter et hjørnespark. En løs bold faldt ned for fødderne af Magnus Jensen, som med et kort aftræk fik sendt bolden mod mål. Igen fandt OB-målmanden dog en flot redning frem.

De Kongeblå kontrollerede kampen i fin stil alt imens, at de lurede på den afgørende omstilling. Efter 85 minutter var den tæt på at være der.

Sævar Magnusson blev sendt dybt i højresiden, hvorfra han drev bolden op langt siden. Herfra fandt han Gylfi Sigurdsson, som kneb de sidste kræfter ud af sit løb. Islændingen kom frem til en chance fra kanten af feltet, men bolden strøg forbi kassen.

OB fik i de sidste minutter rykket spillet op på Lyngby Boldklubs banehalvdel, men uden at de for alvor blev farlige. Det blev de dog efter 87 minutter, hvor Don Deedson tog chancen fra feltet, og så strøg bolden mellem benene på en kongeblå og gik i netmaskerne til 2-2.

Det blev ikke til flere mål, hvorfor begge hold kunne notere et enkelt point.

Næste opgave for Lyngby Boldklub er en udekamp mod Vejle BK.

Lyngby Boldklub – OB

04.11.23 Kl. 16:30

3F Superliga, 14. spillerunde.

2-2 (0-1)

0-1, Bashkim Kadrii (14 min)

1-1, Marcel Rømer (47 min)

2-1, Sævar Magnusson (52 min)

2-2, Don Deedson (87 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Tobias Storm (30. Sævar Magnusson), Marc Muniesa, Pascal Gregor, Magnus Jensen, Kolbeinn Finnsson, Marcel Rømer, Gylfi Sigurdsson (89. Rezan Corlu), Willy Kumado (67. Brian Hamalainen), Jonathan Amon (67. Tochi Chukwuani), Andri Gudjohnsen.

Tilskuertal: 5.872

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe