Freyr: Vi skal give energi til hinanden

Cheftræner Freyr Alexandersson glæder sig til dagens hjemmekamp mod OB, hvor han håber, at både holdet og fansene kan levere den særlige Lyngby-energi, der gør Lyngby Stadion til et svært sted at spille.

Der er ikke mange stadioner i Danmark, der kan summe og emme af energi, som Lyngby Stadion kan, når holdet og fansene virkelig rammer dagen.

Forholdet mellem holdet og fansene har ofte været italesat, men spørger man cheftræner Freyr Alexandersson kan vigtigheden af intensiteten og energien på Lyngby Stadion ikke overvurderes.

– Der har aldrig været flere fans på Lyngby Stadion, end der er i øjeblikket, og klubben har ikke resultatmæssigt præsteret bedre i mange år. Det er jeg helt sikker på hænger fuldstændig uløseligt sammen. Jeg kan ikke understrege nok, hvor vigtigt det er, at vi har fansene med os, og at vi sammen skaber den her ramme på Lyngby Stadion, som er så svær at håndtere for alle hold i rækken, siger Freyr Alexandersson inden, at han fortsætter.

– Spillerne, trænerne og tilskuerne skal være sindssygt gode til at give hinanden energi. Det er den her Lyngby-energi, der gør os særlige på hjemmebane og som gør, at vi på dagen kan slå alle i Superligaen. På banen skal vi udstråle energi og stolthed over at bære trøjen, og det smitter forhåbentlig så meget af på tribunen, at vi også rammes af den her store energi den anden vej. Hver en tackling, hvert et returløb og hver en god offensiv aktion skal have folk op af stolene, pointerer cheftræneren.

Spændende program venter

Efteråret har langt størstedelen af tiden været en fantastisk oplevelse for Lyngby Boldklub. Nye tilskuerrekorder er undervejs og ikke mindst den bedste Superliga-start i små 25 år er facit godt og vel fire måneder inde i denne sæson.

Tilbage af efteråret er nu fire kampe og to utroligt spændende pokalkvartfinaler mod FC Fredericia.

Cheftræneren ser frem til de resterende seks uger af efterårsprogrammet.

– Vi har fire rigtig vigtige kampe tilbage i Superligaen inden, at vi går på vinterpause, og præsterer vi i dem, har vi muligheden for at stå i en uventet position hen over vinteren. Derudover står vi overfor to historiske kvartfinaler. Så der er utroligt meget at glæde sig til, og det starter allerede i dag mod OB, slutter Freyr Alexandersson.

Freyr Alexandersson præsenteres af Ensure.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske