AGF tog tre point med hjem til Aarhus

Gæsterne fra AGF var skarpe foran kassen og tog en 0-2-sejr med hjem til Jylland.

Lyngby Boldklub var her til eftermiddag tilbage efter landskampspausen, men det blev ikke den retur til banen, som De Kongeblå havde håbet på.

Gæsterne fra AGF snuppede nemlig en 0-2-sejr med hjem over broerne.

Lyngby Boldklub måtte undvære Andreas Bjelland, Pascal Gregor, Rezan Corlu og Tobias Storm, der alle sad ude med skader. Anfører Marcel Rømer måtte derfor indfinde sig i midterforsvaret, imens ’Dani’ fik en startplads.

De Kongeblå startede kampen bedst, men det kneb med at skabe de helt store og åbne chancer. Tættest på var det efter 13 minutter, da Sævar Magnusson snød en mand på højrekanten og slog et fladt indlæg i feltet. Desværre strøg bolden dog hele vejen gennem det lille felt.

Lyngby Boldklub var gode på bolden i kampens indledning, og gæsterne fra Aarhus fik lov til at løbe mange meter efter bolden. Langsomt begyndte ’De Hvi’e’ dog at spille sig bedre med i kampen, og halvvejs i kampen måtte Mads Kikkenborg hive en god redning ud af ærmet.

Efter en halv time blev Willy Kumado retvendt mod AGF-målet, og med en flot skærende aflevering fandt han Andri Gudjohnsen i dybden. AGF-målmanden kom dog godt ud af sit mål, hvorfor den islandske angriber ikke fik afsluttet i situationen.

Gæsterne sluttede første halvleg bedst, og efter 35 minutter kom de da også i front. Mikael Andersson slog et godt indlæg ind mod Tobias Bech, som headede bolden ind bag en chanceløs Mads Kikkenborg.

Dermed kunne gæsterne gå til pause med en 0-1-føring.

Lyngby Boldklub kom ganske fint ud til anden halvleg, men selvom de sidste 45 minutter startede godt, forblev det ved farlige indlæg omkring AGF-målmanden. Indskiftede Gylfi Sigurdsson var tættest på en afslutning, men en AGF-forsvarsspiller sad tæt på islændingen på et ellers godt indlæg fra Kumado.

Kort efter kom AGF frem til en kæmpe chance, men Mads Kikkenborg hev en stor dobbeltredning frem.

Minuttet efter gik den dog ikke længere for den kongeblå defensiv, da Tobias Bech igen kom frem til en stor chance og scorede sit andet mål i kampen, hvorfor den nu stod 0-2 på måltavlen.

I resten af kampen var det sparsomt med chancer, men efter 63 minutter fik Andri Gudjohnsen lagt bolden til rette for Gylfi Sigurdsson, som fik sendt en yderst kvalificeret afslutning afsted mod mål. AGF-målmanden hev dog en fremragende redning ud af ærmet.

Lyngby Boldklub kæmpede bravt i den resterende del af kampen, men selvom De Kongeblå fik lagt pres rundt om AGF-feltet i slutfasen, blev det aldrig til de helt store chancer, der kunne bringe Freyr Alexanderssons tropper tilbage i opgøret.

Dermed kunne AGF rejse hjem med en 0-2-sejr fra Lyngby Stadion.

Næste opgave for De Kongeblå er allerede på fredag, hvor der venter en udekamp mod FC Midtjylland.

Lyngby Boldklub – AGF

22.10.23 Kl. 14:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 12. spillerunde.

0-2 (0-1)

0-1, Tobias Bech (36 min)

0-2, Tobias Bech (51 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Willy Kumado (83. Gustav Mortensen), Magnus Jensen, Marc Muniesa, Marcel Rømer (63. Jonathan Amon), Kolbeinn Finnsson, Tochi Chukwuani, Casper ’Dani’ Winther, (83. Johan Meyer) Sævar Magnusson (83. Sanders Ngabo), Frederik Gytkjær (26. Gylfi Sigurdsson), Andri Gudjohnsen.

Tilskuertal: 7.625

Foto: Fodboldbilleder.dk