Gytkjær: Vi skal vise, at det var en one-off

Frederik Gytkjær glæder sig over, at 3F Superligaen er tilbage, så De Kongeblå kan få vasket pletten fra kampen mod Silkeborg af sig.

Det er nok ikke en overdrivelse at sige, at Lyngby Boldklub ikke ligefrem gik på landskampspause med den allerbedste smag i munden.

For selvom De Kongeblå har holdt pause på en fuldstændig fantastisk 6. plads, så har 5-0-kampen i Silkeborg givet en lille smule malurt i bægeret, imens 3F Superligaen har holdt en pause.

– For det første er jeg utrolig glad og stolt over den sæsonstart vi har fået, men jeg ville da også lyve, hvis jeg ikke sagde, at kampen i Silkeborg har naget os. Det var en præstation helt ude af karakter, synes jeg, så det har naturligvis været irriterende ikke at kunne komme hurtigt ud og få vasket den plet væk, siger Frederik Gytkjær, som glæder sig til at komme ud og bevise overfor hjemmefansene, at kampen i Silkeborg var en stor fejl.

– Det er fantastisk, at vi skal til at i gang igen, og vi glæder os meget til at kunne komme ud og vise, at den aften i Silkeborg var en one-off. Der findes ikke et bedre sted at tage revanche end hjemme foran vores egne fans, der kommer med den her nye Lyngby-energi, som jeg synes har defineret os over en længere periode. Vi glæder os helt vildt til at skulle ud og spille den her kamp, fortæller angriberen.

Træt af 0-1

Lyngby Boldklub spiller altid tætte kampe med AGF, men alt for ofte, er det jyderne, der har trukket det længste strå.
Fire gange i streg har AGF således snuppet en 0-1-sejr over De Kongeblå, men det skal ifølge Frederik Gytkjær være slut nu.

– Det er en helt vild statistik, men det er altid tæt mod AGF, og jeg forventer ikke, at det bliver anderledes i morgen. Den her gang skal vi bare være det skarpeste af de to hold, siger Gytkjær med et grin inden, at han fortsætter om kampen.

– Det kan godt gå hen og blive en rigtig hård kamp med mange dueller, og hvor det kommer ned til, hvem der vil det mest og er mest klar. Det er vigtigt for os, at vi har alle vores fans i ryggen, for de har igen og igen vist, at de kan give os de her berømte sidste procenter, der kan få det til at svinge vores vej, slutter angriberen.

Der er kampstart kl. 14:00, og du kan fortsat nå at købe billet her.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske