Hamalainen: Altid tæt mod AGF

Brian Hamalainen spår en ny tæt kamp mod AGF, hvor paratheden på dagen kan blive afgørende.

Når Lyngby Boldklub søndag eftermiddag går på banen mod AGF, er det velvidende om, at det plejer at være utrolig tætte opgør mod aarhusianerne.

Hele 17 ud af de seneste 18 indbyrdes kampe er således enten endt uafgjort eller afgjort med et enkelt mål.
Holdene ligger da også pt. side om side i 3F Superligaen på henholdsvis en 6. og 7. plads, og ifølge Brian Hamalainen er der da heller ikke grund til at tro andet, end at der venter en ny spændende og tæt kamp mod AGF på Lyngby Stadion.

– Jeg synes generelt, at kampene i Superligaen er ret tætte, men vores kampe mod AGF balancerer altid på en knivsæg. Så det gælder virkelig om, at vi skal være klar fra start og investere i, at marginalerne i alle henseender kommer over på vores side, siger Brian Hamalainen, som ser hjemmebanen som en vigtig faktor søndag eftermiddag.

– Vi har kun tabt til F.C. København hjemme på Lyngby Stadion, og selv i den kamp følte vi, at vi kunne have fået noget med. Vi er enormt komfortable på eget græs med vores fans i ryggen, så vi tror selvfølgelig på, at de også kan være med til at tippe tingene i vores retning mod AGF.

Glæder sig til at tage revanche

Lyngby Boldklub gik på landskampspause med et 5-0-nederlag i bagagen, og selvom holdet er kommet videre, så lægger Brian Hamalainen ikke skjul på, at holdet glæder sig til at gå ud og bevise overfor ikke mindst sig selv, at kampen i Silkeborg var en fejl.
– Det var en forfærdelig kamp, men også en kamp, hvor vi med rette kan sige, at vi på ingen måde lignede os selv. Vi har præsteret rigtig godt over en efterhånden lang periode, hvor vi ikke har begået de fejl, som vi gjorde i Silkeborg. Det tager vi meget alvorligt, men vi tror samtidig også på, at vi kan vende tilbage til vores niveau, slutter den rutinerede forsvarsspiller.

Der er kampstart søndag kl. 14:00 på Lyngby Stadion, og du kan stadig nå at købe din billet her.

Brian Hamalainen præsenteres af Sehgal Group.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske