Rømer: Et af de sværeste steder at spille i Danmark

Marcel Rømer glæder sig til aftenens mod Silkeborg IF på Jysk Park, som han selv betegner som en af de sværeste udebaner i 3F Superligaen.

Når snakken falder på de sværeste udebaner i 3F Superligaen, vil de fleste nok nævne en tur på Brøndby Stadion eller i Parken.

Fakta er dog, at Jysk Park i denne sæson har været det sværeste sted at besøge, og midtjyderne kommer med fire sejre på stribe på eget kunstgræs.

Marcel Rømer mener da bestemt også, at aftenens udebane er en af de sværeste at spille på, om end den kongeblå anfører bestemt tror på, at Lyngby Boldklub kan tage tre point med hjem til Kongens Lyngby.

– Først og fremmest er det et vanvittigt godt hjemmehold, som vi skal op imod. Det er et af de sværeste steder i Danmark at spille – også for de største hold i landet. Det er bare noget andet at spille mod hold, der er vant til at spille på kunstgræs og som ovenikøbet af enormt dygtige til det. Det er en stor udfordring, men vi glæder os.

– Silkeborg er et virkelig godt hold, der også er rigtig godt kørende. De har fået en utrolig flot sæsonstart, og måske også bedre end de fleste havde forventet. De kommer ligesom os med en masse selvtillid, så jeg er sikker på, at det bliver en god og seværdig fodboldkamp, spår anføreren.

Ligesom Silkeborg IF har Lyngby Boldklub også fået en flot sæsonstart. Rømer beretter da også om en fantastisk stemning i truppen, der ikke er set lignende i hans tid i klubben.

– Stemningen er rigtig, rigtig god i øjeblikket. Vi går ind til alle kampe med en tro på, at vi ikke kan tabe. Vi tror på, at vi kan få noget med fra alle kampe. Vi synes selv, at vi spillede en dårlig kamp mod OB i mandags, men vi er nået et sted hen, hvor vi selv i de dårlige kampe kan få noget ud af dem, og det er i hvert fald i min tid i klubben et sted, vi ikke har været før. Det kommer af en stor selvtillid og en utrolig stor tro på hinanden, fortæller Rømer, som da han bliver spurgt til det kongeblå og midtjyske kærlighedsforhold klubberne i mellem ikke helt kan lade vær med at smile.

– Vi sender selvfølgelig stadig gerne en masse ros og klap på skulderen i Silkeborgs retning for det de lavede i sidste runde i sidste sæson, men nu er vi i gang med en ny sæson, hvor vi kun har vores eget bedste for øje. Vi vil selvfølgelig gøre alt, hvad vi kan for at tage de tre point, og mon ikke, at de også har det sådan, slutter anføreren.

Der er kampstart i aften kl. 19:00.

Marcel Rømer præsenteres af Rudolf Freelance & Consulting.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske