Storch: Kampen mod Hillerød var speciel

Jannich Storch fik debut I seneste runde af pokalturneringen. Her holdt han både nullet og fik en fortjent hyldest af fansene, hvilket gjorde oplevelsen til noget helt særligt for målmanden.

Storchen er som en anden ællling gået fra at være grim til at være smuk. Den udvikling har Jannich Storch i hvert fald været igennem blandt Lyngby Boldklubs fans.

Transformationen skyldes ikke blot loyalt arbejde i det stærke målmandsteam, det skyldes også, at Jannich Storch i den grad greb chancen, da han i seneste pokalrunde spillede en pragtkamp mod Hillerød og havde store aktier i avancementet.

Efter kampen fik Jannich Storch en stor hyldest fra fansene og sidenhen, har han også fået den kongeblå kærlighed at føle forud for hver kamp. Det er noget, der glæder ’Storchen’.

– Kampen mod Hillerød var noget særligt for mig. Det var vigtigt for mig at gå ud og bevise, at jeg kan spille en stor rolle, når der er brug for mig, og at jeg virkelig brænder for at præstere både på og udenfor banen for Lyngby Boldklub, siger Jannich Storch inden, at han fortæller om sit spirende forhold til fansene.

– Jeg er heldigvis gået hen og blevet smuk i stedet for grim i fansene øjne. Det er jo meget rart, griner Storch inden, at han uddyber.

– Det var specielt for mig at få fansene store anerkendelse efter kampen mod Hillerød, og jeg synes også, at det er fedt at blive kaldt ned under opvarmningen. Ligesom resten af holdet nyder jeg fansene kæmpestore opbakning, og jeg håber, at der kommer mange igen i dag i Køge.

Gode pokalminder

Pokalturneringen er kilden til utallige store fodboldoplevelser gennem tiden, og Jannich Storch har da også oplevet sin del af dem.

For ham er pokalturneringen derfor en speciel turnering, som han altid glæder sig til at være en del af.

– Kampen mod Hillerød senest var et højdepunkt for mig af personlige årsager selvfølgelig, men jeg har også været med til at slå F.C. København, da jeg var i Nykøbing FC. Pokalturneringen kan bare noget specielt, og derfor håber jeg også meget på, at vi kan komme langt, så vi kan give vores fans nogle ekstraordinære oplevelser, som man vil snakke om længe ud i fremtiden, siger Storch, som dog har fuld fokus på først og fremmest at komme forbi HB Køge i dagens kamp.

– Jeg har spillet mod HB Køge rigtig mange gange, og de er altid et svært holde at spille mod på deres kunstgræs. Vi skal være klar fra start, og vi skal også vise en bedre attitude, end vi gjorde i store dele af kampen mod Hillerød. Fokus er på os selv, for hvis vi rammer vores niveau, så tror jeg også på, at vi går videre, slutter Storch.

Der er kampstart kl. 18:00, og hvis du er forhindret i at tage turen til Køge, kan du se kampen live her.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske