Fredags fiesta endte i remis

Lyngby Boldklub kom planmæssigt i front, men måtte nøjes med 1-1 mod Vejle BK ved aftenens kamp på Lyngby Stadion.

Der var lagt op til den helt store fest på Lyngby Stadion, da der her til aften var dømt fredagskamp hjemme mod Vejle BK.

Stemningen var da også fantastisk på Lyngby Stadion i timerne op til kampen, og den blev ikke dårligere af, at De Kongeblå fik en god start på kampen.

Efter otte minutter kom Tochi Chukwuani frem til en stor chance i gæsternes felt, da Frederik Gytkjær blev sendt i dybden og fandt Chukwuani midt for mål. Hårdt presset i skudøjeblikket, sendte Chukwuani dog afslutning snært forbi mål.

Lyngby Boldklub startede generelt kampen bedst, men opgøret væltede sig ikke i store chancer.

Efter 16 minutter trak Marcel Rømer ind fra venstresiden og tog chancen mod Vejles mål. Afslutningen sad dog lige på målmanden, der kunne holde afslutningen.

Vejle Boldklub åd sig langsomt bedre og bedre med i kampen, men vi skulle hen i det 25. minut for at finde gæsternes første rigtige chance.

Kristian Kirkegaard modtog bolden retvendt mod kassen, og så tog han chancen mod Mads Kikkenborg, som dog reddede flot.

Minuttet efter svarede De Kongeblå dog igen, da Sævar Magnusson slog et hårdt fladt indlæg gennem Vejles lille felt. Desværre dukkede ingen Lyngby-spillere dog op til at sende bolden det sidste stykke over stregen.

Gæsterne fra Nørreskoven var i første halvleg slutminutter tættest på at bringe sig i front, da gæsterne kom højest på et hjørnespark og fik dirigeret bolden forbi Mads Kikkenborg og mod mål. Frederik Gytkjær stod dog klar på stregen og fik headet bolden i sikkerhed.

Begge hold måtte derfor gå målløse til pause.

Hvor første halvleg var en smule chancefattig, blev anden halvleg en endnu mere låst affære. Hvor bolden ikke kom ind over stregen i første halvleg, fik anden halvleg dog to mål.

Efter 57 minutter åbnede Lyngby Boldklub ballet, da Willy Kumado tryllede på højrekanten og snød sin oppasser. Derfra fandt han Andri Gudjohnsen skråt tilbage i feltet, og så kunne den islandske angriber score for tredje kamp i streg, hvorefter Lyngby Stadion kunne eksplodere i glæde.

Glæden varede dog kort, da Vejle Boldklubs Kristian Kirkegaard efter 64 minutter kunne bringe balance i regnskabet.

Resten af kampen blev en lige affære, hvor kampen kunne være tippet begge veje.

Efter 70 minutter eksploderede Lyngby Stadion dog for anden gang i aftenens kamp, men denne gang var årsagen en anden end, at De Kongeblå fik scoret.

Årsagen var i stedet denne gang, at Gylfi Sigurdsson fik debut, og han fik en modtagelse, som både han og alle på Lyngby Stadion sent vil glemme.

Fem minutter senere kombinerede Lyngby Boldklub sig flot igennem Vejle Boldklubs defensiv, hvorefter Tochi Chukwuani var tæt på at komme helt blank igennem med målmanden.

En lang Vejle-tå forhindrede dog den store Lyngby-chance.

Med 1-1 på måltavlen, da vi gik ind i dommerens tillægstid, lignede det derfor en pointdeling, men to minutter inde i tillægstiden var Vejle BK alligevel tæt på at stjæle alle tre point.

Heldigvis afsluttede det rødklædte udehold dog snært forbi mål.

Kort efter fløjtede dommeren kampen af, hvorfor både Lyngby Boldklub og Vejle BK kunne notere et enkelt point.

Næste opgave for De Kongeblå er allerede på tirsdag, hvor der venter en pokalkamp ude mod HB Køge.

Lyngby Boldklub – Vejle BK

22.09.23 Kl. 19:00 på Lyngby Stadion

3F Superliga, 9. spillerunde

1-1 (0-0)

1-0, Andri Gudjohnsen (58 min)

1-1, Kristian Kirkegaard (64 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Willy Kumado (87. Tobias Storm), Marc Muniesa (71. Andreas Bjelland), Magnus Jensen, Pascal Gregor, Kolbeinn Finnsson, Marcel Rømer, Tochi Chukwuani, Sævar Magnusson (71. Gylfi Sigurdsson), Frederik Gytkjær, Andri Gudjohnsen.

Tilskuertal: 6.671.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe