Magnusson: Fornyet energi og sult

Selvom Sævar Magnusson har været afsted med det islandske landshold imens 3F Superligaen har ligget stille, så kommer er han kommet tilbage til De Kongeblå med fornyet energi.

Alt imens en stor del af Lyngby Boldklub-truppen fortsatte træningen på Lundtoftevej i landskampspausen, var Sævar Magnusson en af de spillere, der drog på opgave med sit landshold.

Island tabte til Luxembourg, men slog til gengæld Bosnien, og i førstnævnte kamp blev det til en flot startplads for Sævar Magnusson. Islændingen glæder sig over turen, men også over at være hjemme i vante rammer igen.

– Det var en god tur. Vi fik ikke helt de resultater, som vi gerne ville have, men det er altid en stor ære at spille for sit land. Jeg havde ikke regnet med at få min første startplads, så det var en glædelig overraskelse og en stor ære. Forhåbentlig var det den første af mange. Alt i alt var turen en rigtig god oplevelse.

– Jeg er virkelig sulten efter at komme tilbage og præstere for Lyngby Boldklub. Klubben er blevet mit andet hjem, så selvom det var fantastisk at være afsted, så er det også rart at være hjemme i vante omgivelser, hvor jeg vil gøre alt for, at vi får tre point på søndag, fortæller Magnusson.

Søndagens modstander er Hvidovre IF, og selvom oprykkerne endnu ikke har kunne notere en sejr, så forventer den arbejdsivrige offensivspiller så langt fra en let kamp.

– Jeg forventer en svær kamp. De har ikke vundet endnu, og jeg tror, at de kigger på den her kamp som en god mulighed for dem ift. at få deres første sejr. Så vi skal virkelig være klar, siger han inden, at han uddyber.

– Vi kommer ud til kampen med samme mentalitet, som vi altid gør. Det kan godt være, at folk forventer lidt mere af os, fordi de mener, at vi er favoritter, men i den her klub har vi om nogen lært at håndtere pres, så det er intet problem for os.

Kampen spilles ikke langt hjemmefra Lyngby, hvorfor der forventes mange kongeblå på udebaneafsnittet i Hvidovre. Det er noget, som Sævar Magnusson ser frem til.

– Jeg elsker, at vi har så mange hold tæt på Lyngby i Superligaen, så vores fans får gode forudsætninger for at komme med på udebane. Jeg har læst, at der også kommer mange fans med på søndag, og det gør rigtig meget for os. Vi kommer ikke til at føle, at vi er på udebane. Jeg kan ikke vente med at se fansene igen og efterfølgende kan vi forhåbentlig fejre tre point sammen, slutter han.

Sævar Magnusson præsenteres af Pops Pizza.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske