Status på transfervinduet: En harmonisk Lyngby-trup

Der var stor udskiftning i Lyngby Boldklub-truppen i sommertransfervinduet, og her giver vi et overblik over truppen samt fodboldchef Nicas Kjeldsens tanker om transfervinduet.

Der var stor aktivitet på Lundtoftevej allerede da sidste sæson gik på hæld, og der var da også gang i trup optimeringen næsten indtil transfervinduets lukning.

Tilbage står Lyngby Boldklub med en trimmet førsteholdstrup på 24 knivskarpe mand, der er klar til at gå ud og følge op på den indtil videre flotte start på sæsonen.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over transfervinduet, som han beretter i det store hele gik efter planen.

– Vi lagde naturligvis en plan for, hvad der skulle ske i det her transfervindue, og jeg synes, at vi i det store hele endte med at ramme den plan. Transfervinduet var præget af to ting. For det første valget vi i sidste sæson at tage en del spillere ind grundet skader, hvorfor der skulle skæres ned i antallet af spillere i dette vindue. For det andet havde vi et rigtig stærkt vintervindue, hvor vi sikrede vores transferbudget og samtidig fik nogle spillertyper ind, der var med til at sikre overlevelse i 3F Superligaen. De spillere vi fik ind, gjorde samtidig også, at vi allerede der kunne begynde at forberede sommerens transfervindue, fortæller Nicas Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Vi startede med at trimme truppen en anelse og rykke fem U19-spillere op på fuldtidsaftaler, så de udgjorde 20% af vores førsteholdstrup, hvilket er i tråd med vores DNA i Lyngby Boldklub, fortæller Nicas Kjeldsen inden, at han uddyber aktiviteten i transfervinduet.

– Vi endte med at sælge Lucas Hey, og det er ingen hemmelighed, at selvom vi endte med at være tilfredse med handlen, så havde vi gerne holdt Lucas et år mere, så vi kunne gøre de næste store talenter i rækken klar.

– Når det er sagt, så har vi fået nogle rutinerede folk ind på forskellige positioner i form af Marc Muniesa og Gylfi Sigurdsson, og de kan begge være med til at sikre, at vi spiller i Superligaen tre år i streg for første gang i 22 år. Samtidig styrker de miljøet, og giver ro til, at vi netop kan udvikle på de næste kongeblå talenter i rækken. Talenterne er der, og vi kommer til at tilføje endnu flere, vi skal blot give dem tid. Vi har masser af spillere på diverse ungdomslandshold og endnu flere, der ligger i bruttotruppen, fortæller Nicas Kjeldsen, som også vinkede farvel til én islandsk angriber, men handlede hurtigt og fik en ny ind.

– Vi var rigtig glade for at have Alfred i truppen, men valgte også at acceptere, at han gerne ville til Belgien. Samtidig fik vi muligheden for at hive Andri Gudjohnsen ind, og han har et enormt stort potentiale, som vi så store muligheder i på den lange bane.

Tilbage står Lyngby Boldklub med en trup på 24 mand, hvor 22 af dem er markspillere. Fodboldchefen er både tilfreds med antallet og fordelingen af spillernes status i truppen.

– Jeg synes, at vi er endt med en utrolig harmonisk trup, hvor der er masser af unge talentfulde spillere, der har et passende antal rutinerede og dygtige spillere omkring sig. Samtidig skal vi jo også kigge på, at vi er en sælgende klub, der leverer på salgsbudgetter, og når jeg kigger ned over truppen, synes jeg, at vi har rigtig meget potentiale for spillere, der kan levere for os nu og her, men også ende som en rigtig god case for os på den lange bane. Jeg synes, at vi er et rigtig godt sted, og jeg ser frem til resten af efteråret, slutter Nicas Kjeldsen.

Afgange:

Lucas Hey (Transfer)

Alfred Finnbogason (Transfer)

Sebastian Koch (Transfer)

Zean Dalügge (Transfer)

Adam Vendelbo (Lejeaftale)

Mathias Kristensen (Lejeaftale)

Magnus Kaastrup (Lejeaftale)

Mikkel Juhl (Lejeaftale)

Thor Høholt (Kontraktudløb)

Frederik Ibsen (Kontraktudløb)

Kristian Riis (Kontraktudlød)