Gytkjær: Som Lyngby-fan vil man altid gerne slå Farum

Frederik Gytkjær har Lyngby Boldklub helt inde under huden, hvorfor det ikke er fremmed for ham gerne at ville slå dagens gæster fra Farum.

Der er folk, der rigtig godt kan lide at slå FC Nordsjælland, og så er der dem, der bare elsker det.

Frederik Gytkjær falder i sidstnævnte kategori, og han ser utroligt meget frem til dagens storkamp på Lyngby Stadion mod rivalerne.

– Det er en speciel kamp og et rivalopgør, som der betyder meget for både mig selv, truppen, fansene og hele klubben. Det er en af de kampe, hvor man rigtig, rigtig gerne vil vinde. Det bliver en fed kamp for os alle sammen. Vi glæder os, og den skal have fuld gas, siger Gytkjær inden, at han fortsætter.

– Når man er Lyngby-fan, så vil man rigtig gerne slå Farum. Så på den måde er kampen jo i sig selv bare af rigtig stor betydning. Der har altid været lidt drillerier mellem klubberne, og spillerne har det med at skifte mellem os på kryds og tværs, så det er altid specielt, når man ramler sammen. Vi vil rigtig gerne have håneretten.

Som en af de spillere, der har rivaliseringen dybest under huden, har Gytkjær bidraget til, at dem der endnu ikke har prøvet at spille i rivalopgøret forstår kampens betydning.

Han er dog ikke den eneste, der har italesat det i løbet af ugen.

– Der er ingen tvivl om, at folk er bevidste om, hvad der venter os, og hvilken betydning kampen har for rigtig mange mennesker. Freyr har da også sagt det en gang for meget fremfor for lidt, at det bliver en krig på søndag, og at vi skal være klar til det, siiger Gytkjær.

Intensiteten bør derfor ikke fejle noget indenfor kridtstregerne, men angriberen lægger ikke skjul på, at De Kongeblå også har brug for, at de mange kongeblå fans lever med ude fra tribunen.

– Det er specielt at spille på Lyngby Stadion, og når fansene virkelig lever med, så er det et svært sted for alle at spille. Vi ved, hvad vi kan udrette sammen med fansene, når vi spiller hjemme, så jeg håber, at de har den samme ild i øjnene, som vi har til den her kamp, slutter han.

Frederik Gytkjær præsenteres af Replay.

Foto: Fodboldbilleder.dk.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske