Lyngby Boldklub sælger Zean Dalügge til Vendsyssel FF

Offensivspilleren Zean Dalügge er her til eftermiddag blevet solgt til Vendsyssel FF.

Zean Dalügge skifter fra dags dato til NordicBet Liga-holdet Vendsyssel FF, der købt offensivspilleren fri af sin kontrakt i Lyngby Boldklub.

20-årige Zean Dalügge kom til Lyngby Boldklub i starten af 2022, og han har sidenhen været udlejet til både islandske Leiknir og HB Køge i NordicBet Ligaen.

Nu går turen dog til Vendsyssel, og fodboldchef Nicas Kjeldsen ønsker ham held og lykke.

– Vi har været rigtig glade for at have Zean i truppen, og der er ingen tvivl om, at han har et stort talent. Vejen til spilletid er dog pt. for lang for ham i Lyngby Boldklub, hvorfor det gav god mening for både Zean og os, at han nu skal vise sig frem i Vendsyssel FF. Vi ønsker Zean alt det bedste, og han vil altid være velkommen i Lyngby Boldklub, siger Nicas Kjeldsen.

Zean Dalügge glæder sig over sine små to år i Lyngby Boldklub, hvorfra han tager meget godt med sig i sin videre karriere.

– Jeg har været rigtig glad for min tid i Lyngby Boldklub. Klubben er fyldt med gode mennesker, og jeg ønsker både dem og klubben alt det bedste fremover. Jeg ville selvfølgelig gerne have fået mere spilletid, og det er også af den årsag, at jeg nu tager til Vendsyssel, hvor jeg glæder mig til at tage næste skridt i min karriere, siger Zean Dalügge, som især vil se tilbage på sin debut og gode lærepenge fra truppens rutinerede spillere.

– Jeg kan tage rigtig meget med mig videre. Jeg er blevet vant til at træne på et rigtig højt niveau, og jeg har samtidig lært en masse af blandt de mange dygtige spillere i truppen. Jeg vil altid se tilbage på min debut hjemme på Lyngby Stadion mod FCK. Det var en helt speciel oplevelse, slutter han.

Lyngby Boldklub ønsker Zean Dalügge held og lykke i Vendsyssel FF.

Foto: Fodboldbilleder.dk