Gylfi Sigurdsson er kongeblå!

Lyngby Boldklub har skrevet en 1-årig kontrakt med den tidligere Premier League-profil Gylfi Sigurdsson.

Det er med stor glæde, at vi kan præsentere Gylfi Sigurdsson i Lyngby Boldklub.

Onsdag formiddag bestod den tidligere Premier League-profil og islandske landsholdsspiller sit lægetjek, og torsdag formiddag blev der så sat signatur på en 1-årig kontrakt med De Kongeblå.

Med sine 318 kampe og 67 mål i Premier League er det en stor profil, der nu er landet på Lundtoftevej, og fodboldchef Nicas Kjeldsen er da også utrolig glad for, at alle formaliteter nu er faldet på plads, så Gylfi Sigurdsson kan trække den kongeblå trøje over hovedet.

– Der er ingen tvivl om, at vi er utrolig stolte og glade for, at vi i dag kan præsentere Gylfi Sigurdsson som Lyngby Boldklub-spiller. Gylfi er en spiller fra en hylde, som vi ikke normalt kan hente spillere fra, hvorfor det er en blåstempling af vores klub, miljø og store udvikling, at vi kan tiltrække en spiller af hans kaliber, siger Nicas Kjeldsen inden, at han fortsætter.

– Gylfi har ikke spillet fodbold i de seneste par år, hvorfor vi selvfølgelig vil være tålmodige med ham. Der er dog ingen tvivl om, at det er en kæmpe profil, som vi har fået til Kongens Lyngby, og det er vi meget stolte over.

Har hørt meget godt om klubben

Hovedpersonen selv, Gylfi Sigurdsson, er rigtig glad for nu endelig at være landet i Lyngby Boldklub, og islændingen har hørt meget godt om De Kongeblå.

– Jeg har haft rigtig mange gode snakke med folk i klubben. Det er ingen hemmelighed, at jeg har et rigtig godt forhold til Freyr, og jeg har også snakket meget med Alfred (Finnbogason, red.), som er en af mine rigtig gode venner. Han har fortalt mig meget om klubben, stemningen i den og selve holdet. Både Freyr og Alfred har talt varmt om klubben, og indtil videre kan jeg godt forstå, at de har haft så meget godt at sige, fortæller Sigurdsson inden, at han fortsætter.

– Mit indtryk er, at Lyngby Boldklub er en meget familievenlig klub, hvor der er god stemning på holdet og omkring det. Jeg er blevet taget rigtig godt imod af drengene i truppen, og de virker fantastiske. Jeg fornemmer, at det er en trup i rigtig god balance, og jeg er rigtig glad for at være her.

Gylfi Sigurdsson kommer med et fornemt CV, der både borger for kvalitet og erfaring. Nu håber han at kunne bidrage med netop de to elementer.

– Jeg håber, at jeg kan komme ind og bidrage med en masse erfaring og kvalitet. Jeg ved, at der er en masse unge og dygtige spillere på holdet, og jeg vil rigtig gerne lære fra mig, så vi kan løfte os sammen, siger Lyngby Boldklubs nye nummer 18, som glæder sig til at møde fansene.

– Jeg har hørt om den gode opbakning, vi har, og jeg ser meget frem til at møde fansene og ikke mindst spille foran dem, slutter han.

Gylfi Sigurdsson præsenteres af Volkswagen Gladsaxe.