Zean-show i målrig træningskamp

Lyngby Boldklub spillede her til eftermiddag træningskamp mod B.93, der blev besejret med hele 6-4. Zean Dalügge lavede hattrick.

Mandag eftermiddag stod den på træningskamp på Lyngby Stadion, hvor modstanderen var B.93. Kampen var a’ to gange 35 minutter, og det skulle vise sig at blive 70 særdeles livlige minutter.

Lyngby Boldklub stillede stærkt op med en masse af de spillere, der ikke har fået så meget spilletid i starten af sæsonen.

Lyngby Boldklub lagde stærkt for land, og allerede efter få minutter sendte Tobias Storm et indlæg til bagerste stang, hvor Gustav Mortensen kom først på kuglen. Venstrebacken headede dog snært over mål i situationen.

Lyngby Boldklub startede generelt kampen bedst, og efter et kvarter kom der også hul på målbylden, da Sanders Ngabo bragte De Kongeblå i front med 1-0.

Midtvejs i anden halvleg fik B.93 bragte balance i regnskabet, da en kikset tilbagelægning gav en friløber til gæsterne. Holdet fra Østerbro missede ikke, hvorfor der nu stod 1-1 på måltavlen.

Balancen i regnskabet varede dog ikke længe. Efter 27 minutter blev Zean Dalügge sendt alene igennem af Johan Meyer, og angriberen svigtede ikke, men bragte De Kongeblå på 2-1.

Efter en halv time udbyggede Lyngby Boldklub føringen. Gustav Mortensen fik et forsøg afvist af målmanden, der måtte tage stolpen til hjælp, hvorefter Mortensen selv samlede returbolden op. Venstrebacken lagde bolden til rette for Sanders Ngabo, som stensikkert scorede sit andet mål i kampen, hvorfor stillingen var 3-1 ved pausefløjt.

Den korte pause blev brugt til at sende U19-angriber Emile Chambo på banen i stedet for Jonathan Amon, og der gik ikke mange minutter før, at han blev farlig.

Fem minutter inde i anden halvleg kombinerede han flot med Parfait Bizoza og Rezan Corlu inden, at Chambo fandt Corlu fra kanten af feltet. Corlu tog chancen og hamrede flot bolden op i det lange hjørne til 4-1.

B.93 fik i perioden herefter sat gang i et flot comeback, hvor koncentrationen hos De Kongeblå ikke var på sit højeste.

Gæsternes Jonathan Mathys udnyttede således sløset forsvarsspil til at score hele tre gange, hvorfor kampen pludselig stod 4-4. Mathys scorede således hele fire gange i kampen.

Zean Dalügge ville ikke stå tilbage for de mange mål fra gæsterne, hvorfor han i slutfasen satte trumf på og scorede til både 5-4 og 6-4, hvorfor De Kongeblå alligevel endte med at løbe med sejren i den vilde og målrige træningskamp.

Lyngby Boldklub – B.93

28.08.23 Kl. 13:00

Træningskamp

6-4 (3-1)

1-0, Sanders Ngabo

1-1, Jonathan Mathys

2-1, Zean Dalügge

3-1, Sanders Ngabo

4-1, Rezan Corlu

4-2, Jonathan Mathys

4-3, Jonathan Mathys

4-4, Jonathan Mathys

5-4, Zean Dalügge

6-4, Zean Dalügge

Lyngby Boldklub: Jannich Storch, Tobias Storm, Brian Hamalainen (60. Peter Langhoff), Johan Meyer (45. Villads Mølgaard), Parfait Bizoza, Gustav Mortensen, Casper ‘Dani’ Winther, Rezan Corlu, Sanders Ngabo, Jonathan Amon (35. Emile Chambo), Zean Dalügge.