Lyngbys partnere nyder godt af succes på sociale medier

På sociale medier er Lyngby Boldklub i gang med et vaskeægte rekord-år, og det smitter også af på klubbens kommercielle partnere. Flere virksomheder i Lyngby-netværket har således opnået flotte resultater i år.

Med mere end 20 mio. indholdsvisninger har 2023 indtil videre slået alle rekorder for Lyngby Boldklub. Men det er ikke kun underholdningsværdi, der bliver skabt når Mads Kikkenborg forlænger sin kontrakt eller når Tochi sidder i et røgfyldt rum og drikker kaffe.

En stor del af indholdet på de sociale medier – cirka 1/3-del af alle opslag – er således brandet indhold, hvor en eller flere af klubbens partnere får enten budskaber med i opslaget eller eksponering ved fx logovisning eller tagging af partnerens egne profiler. Det viser tal fra Lyngby Boldklubs digitale partner Horizm.

Det betyder helt konkret, at klubbens kommunikationsteam har leveret over 6,5 millioner visninger af brandet content, og det resultat er vigtigt for klubbens kommercielle værdi forklarer kommerciel chef Kristian Maimann:

– Vi har stort fokus på at inddrage vores partnere i vores content, når muligheden byder sig. Vi har som mindre klub brug for at outperforme og levere mere end blot det, vores partnere forventer af os. Så vi har skruet op for vores fokus på det kommercielle element i vores nye indholdsstrategi. Både i form af brandet content, kampagnespecifikt indhold og selvfølgelig også aktivering af partnere, som fortsat er en kernekompetence i vores kommercielle team, fortæller Kristian Maimann.

I nogle af de mest sete opslag er virksomheder som Unisport, Adidas, Sydbank, Ofir.dk og Yellowbeard blevet aktiveret med stor succes. Men det er ikke kun de store virksomheder, der kan få gavn af Lyngby Boldklubs platforme.

Som et eksempel herpå har langt de fleste Superliga-spillere er en specifik profilpartner tilknyttet. Disse partnere bliver som en del af partnersskabet nævnt og markedsført hver gang spilleren omtales på Lyngbys platforme. Som resultat af Lyngbys succes på de sociale medier er disse opslag også vækstet markant i 2023:

– Rammer vi det rigtigt giver det markant synlighed ude hos partnerne. Det er typisk mindre virksomheder, der tegner profilpartnerskaberne, og der betyder det noget at man for en relativt beskeden investering på h elt ned til 10.000 kr. kan få en del visninger og reklame overfor et stort publikum, fortæller Kristian Maimann, der nævner Freddy’s Bar og partnerskabet med målmand Mads Kikkenborg som et eksempel på aktivering af en profilpartner. Den video har over 70.000 afspilninger, og er optaget hos Freddy’s bar.

Du kan se en af vores mest virale brandede videoer herunder. Nemlig vores aprilsnar, som Ofir.dk var partner på.

Foto: Fodboldbilleder.dk