Hamalainen: Vi skal skyde brystet frem

Brian Hamalainen forventer en krig i Aarhus, når Lyngby Boldklub i morgen besøger AGF.

Lyngby Boldklub snuppede i sidste weekend en snæver 1-0-sejr hjemme på Lyngby Stadion over Randers FC.

Efter kampen var der stor enighed om vigtigheden af de tre point, og det var ikke mindst på baggrund af, at de kongeblå spillere ikke selv mente, at de ramte deres bedste niveau.

– Følelsen var god efter kampen mod Randers. Det var ikke vores bedst spillende kamp eller den kamp, hvor vi bragte mest intensitet i spillet. Omvendt kan man sige, at vi i sidste sæson måske havde spillet uafgjort eller tabt den kamp i og med, at de også har en kæmpe chance. Jeg føler, at vi har lagt på og fået marginalerne over på vores side, så vi er blevet i stand til at tage en sejr, selv når vi ikke toppræsterer, siger Brian Hamalainen, som dog især kunne glæde sig over sæsonens første clean sheet.

– Det giver hele holdet noget godt og mere selvtillid at få holdt nullet. Det er godt at vide, at vi også kan få en sejr, selvom vi kun scorer et enkelt mål. Det giver selvfølgelig et stort boost til hele holdet, og det tager vi mod os videre.

Forventer krig i Aarhus

Kampene mod AGF er traditionelt set tætte. Blot én gang i de seneste 18 indbyrdes opgør, er kampen således blevet afgjort med mere end ét mål.

Spørger man Brian Hamalainen forventer han da også en ny tæt kamp med masser af dueller og hård fight.

– Kampe i Aarhus er ofte en stor krig, og vi skal bare ud med brystet fremme og være klar til det. Det kan godt blive en kamp, hvor spillet ikke nødvendigvis bliver det kønneste, men hvor de ekstra meter og duelspillet bliver afgørende, siger han inden, at han uddyber.

– Jeg tror helt sikkert godt, at vi både spillemæssigt og fysisk kan matche AGF. Det bliver alle de her ’småting’, som at komme godt ud fra første fløjt, få intensiteten på plads, tage de rigtige løb og få duelspillet tippet over på vores side, der bliver afgørende. Lykkes vi med det, kan vi lige så godt tage de tre point, slutter han.

Der er kampstart i morgen kl. 14:00 på Ceres Park.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske