Lyngby Boldklub bekræfter Gylfi Sigurdsson-dialog

Historierne om Gylfi Sigurdsson og Lyngby Boldklub har efterhånden floreret længe i medierne. hvorfor vi her giver en status på hele situationen.

Det vakte helt naturligt stor opsigt, da Lyngby Boldklub for en måneds tid siden blev kædet sammen med den tidligere Premier League-spiller Gylfi Sigurdsson. Historierne er siden da taget til, senest i onsdags, hvor det kom frem at Gylfi Sigurdsson var landet i København.

Lyngby Boldklub kan i den forbindelse bekræfte, at Gylfi Sigurdsson pt. er i Danmark, hvor han genoptræner. Gylfi har i sit fravær fra fodboldbanen holdt sig godt i gang, men er nu i gang med de sidste forberedelser mod, at han kan indgå i et træningsmiljø igen.

Hvis alt går vel kan Gylfi Sigurdsson måske snart kalde sig Lyngby-spiller. Det fortæller fodboldchef Nicas Kjeldsen.

– Vi har været i dialog med Gylfi i knap 14 dage, og i den proces har vi fundet en fælles interesse i, at Gylfi skal blive Lyngby-spiller. Vi har en mundtlig aftale og plan på nuværende tidspunkt, men der er mange ting, som fortsat skal falde i hak. Herunder, at vi skal have et overblik over hans fysiske forfatning efter en lang periode uden kamp og organiseret træning. Så der kommer til at gå noget tid endnu, før alt eventuelt er på plads, fortæller Nicas Kjeldsen.

Han er på klubbens vegne glad for den store interesse:

– Det er lidt usædvanligt, at vi på denne måde melder ud, når vi ikke er i mål. Vi kan godt mærke på både medier, fans og sponsorer at der er meget stor positiv interesse, og det er vi som udgangspunkt glade for. Men som sagt er vi ikke helt i mål endnu, og der er stadig forhold, der skal falde endeligt på plads. Så alle må være tålmodige lidt endnu, slutter Nicas Kjeldsen.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske