Lyngby Boldklub i rivende udvikling på sociale medier

Interessen for Lyngby Boldklub er kæmpestor, og det ses både på stadion, men også på sociale medier, hvor Lyngby Boldklub er godt i gang med at slå sidste års nøgletal.

I Lyngby Boldklub vil vi have vores fans helt tæt på, og i 2023 har vi derfor skruet op for ambitionerne om at levere interaktionsskabende indhold på vores sociale platforme.

Allerede i midten af august kan vi konstatere, at 2023 bliver et rekordår på de sociale medier hvad angår en række nøgleparametre. Langt de fleste nøgletal fra rekordåret 2022 er således slået ifølge en opgørelse fra klubbens digitale samarbejdspartner Horizm.

Lyngby Boldklub er på vej frem

I Lyngby Boldklub er vi blevet aktive på de sociale medier i 2023. Sidste år leverede vi således samlet set 3.928 posts fordelt på vores platforme. Det er et tal, der 2023’s foreløbige 3.603 posts endnu ikke er overgået, men som utvivlsomt vil overgået betragteligt i løbet af det resterende år.

At Lyngby Boldklub er en klub på vej frem understøttes af særligt to af de fire nøgleparametre, som klubben måler på: Antallet af indholdsvisninger og antallet af videoafspilninger.

Godt hjulpet på vej af virale succeser som ”Blinkende Lyngby”, overlevelse i Superligaen og en ekstra kærlig hilsen til Silkeborg IF har de fleste danske fodboldfans set kongeblåt content dette år.

Lyngby Boldklubs officielle kanaler har således rundet 20 mio. indholdsvisninger i 2023. Dette er allerede nu – i august – 10% over hele 2022, som ellers var rekordår for Lyngby Boldklub hvad angår indholdsvisninger. Som del af de mange visninger har klubbens in-house videocrew også outperformet sidste år med 3,7 mio. videoafspilninger hidtil i 2023. I hele 2022 blev der trykket på play-knappen 2,05 mio. gange.

Kommerciel chef Kristian Maimann forklarer de flotte tal med, at et strategisk skifte og en ny måde at designe content på har været med til at give pote.

– Vi lagde i starten af året en ny indholdsstrategi med særligt fokus på at vinde sympati og være den klub i Superligaen med mest glimt i øjet. Humor, selvironi og en vis portion uhøjtidelighed vinder mange hjerter, og for os var det afgørende at vi også vandt sympati fra ikke-Lyngby-fans. Vi ser selvfølgelig helst, at man tager Lyngby-trøjen på søndag eftermiddag, men egentlig synes vi også det er okay, at man som fan af FCK eller Brøndby synes godt om De Kongeblå og synes det er hyggeligt at komme på Lyngby Stadion.

– Vi har rigtig mange gæster, der har Lyngby som deres anden favoritklub. Dem vil vi også gerne have til at følge os på sociale medier. Vi tror der er plads til den lokale, nærværende fodboldklub, der møder sine fans og følgere i øjenhøjde. Det er samme tilgang, der i øvrigt har skubbet på vores massive tilskuervækst, så for os var det naturligt at se, om ikke det kunne noget på contentdelen også. Vi er sindssygt glade for resultaterne, og der er kæmpe ros til kommunikationsteamet over hele linjen, og selvfølgelig også spillerne for at stille op til alle de sindssyge idéer, fortæller Kristian Maimann.

Du kan se eller gense et af vores største virale hit herunder.