Gytkjær matchvinder i kongeblå sejr over Randers FC

Efter en sen scoring efter Frederik Gytkjær kunne De Kongeblå juble over en 1-0-sejr over Randers FC.

Lyngby Boldklub tog søndag eftermiddag imod Randers FC, og selvom det længe lignede et remis, snuppede De Kongeblå via en scoring af Frederik Gytkjær en sejr i sidste ende.

Kampen startede dog ganske roligt, og vi skulle et godt stykke hen i kampen før, at der kom gang i chancerne.

Randers FC var første hold til at række ud efter et føringsmål efter 12 minutter, da Stephen Odey tog chancen fra kanten af feltet. Mads Kikkenborg lignede dog en målmand, der havde styr på situationen, da bolden strøg en lille meters penge forbi kassen.

Første halvleg var i det hele taget en chancefattig affære, men man rider som bekendt ikke den dag man sadler, og Lyngby Boldklub skulle senere hen blive farlige foran Randers FC-feltet.

Efter en halv time var Frederik Gytkjær tæt på at snyde Patrik Carlgren i Randers-målet, da han lang bold blev slået ned i bagrummet. Carlgren kom dog ud af sit mål og fik akkurat forhindret en friløber.

Tættest på en scoring før pausen var Pascal Gregor, og det var uden rigtig at være tæt på alligevel. Gregor tog chancen på en flugter efter et hjørnespark, men midterforsvareren fik ikke ordentligt træf på kuglen, hvorfor bolden røg til målspark.

Dermed gik holdene til pause med 0-0 på måltavlen.

Hvor første halvleg ikke var en sindsoprivende affære, blev anden halvleg mere underholdende.

Igen var det dog Randers FC, der var først ude af startblokken. Denne gang var det Ernest Agyiri, der trak ind fra højresiden og tog sigte mod det lange hjørne. Forsøget gik dog langt over Mads Kikkenborgs mål.

Efter 62 minutter kom kampens foreløbigt klart største chance, da Brian Hamalainen serverede et frispark i panden på Pascal Gregor. Forsøget gik dog over mål til stor ærgrelse for Lyngby Stadion.

Lige ved og næsten slår dog som bekendt ingen mand af hesten, og Lyngby Boldklub blev da også langt farligere i resten af kampen.

Allerede minuttet efter havde Willy Kumado bud efter det lange hjørne, men forsøget blev snittet til hjørnespark.

Hjørnesparket blev sendt i Randers-feltet, hvor Tochi Chukwuani fik dirigeret bolden i mål. Jublen brød derfor løs på Lyngby Stadion, men den forstummede hurtigt, da VAR gik ind og tjekkede efter annullerede målet for hånd på bolden.

Ikke 11 vilde heste kunne dog forhindre Lyngby Boldklub i at fortsætte med at mose på for føringsmålet.

Små fem minutter efter kom Marcel Rømer frem til en stor chance, da han flot blev spillet fri foran mål af indskiftede og debuterende Andri Gudjohnsen. Randers-spillerne kastede sig neden foran Rømers forsøg, der blev forsøgt sat højt i målet. Desværre røg bolden et godt stykke over kassen til stor ærgrelse for Lyngby-fansene.

Efter 74 minutter bød gæsterne sig dog også til. Lyngby Boldklub kiksede en clearing i forsvaret, hvorfor Mads Kikkenborg måtte bede angriberen om at klappe hesten og fandt en klasseredning frem på hovedstødet.

Det lignede mere og mere en pointdeling mellem de to mandskaber, men efter 86 minutter tog Marcel Rømer chancen fra distancen.

Anførerens forsøg havde retning forbi mål, men inde foran kassen fik Frederik Gytkjær rettet bolden ind mod Patrik Carlgrens bur. Den svenske målmand nåede ikke at reagere, og så kunne jublen igen bryde løs på Lyngby Stadion. VAR-tjekkede igen målet, men denne gang uden at finde en forseelse.

Dommer Mikkel Redder fandt 10 minutters tillægstid, og selvom Randers FC pressede på i slutfasen, kom de aldrig for alvor tæt på en udligning.

Dermed kunne Freyr Alexanderssons mandskab juble over tre vigtige point.

Næste opgave for De Kongeblå er på udebane mod AGF.

Lyngby Boldklub – Randers FC

20.08.23 Kl. 16:00 på Lyngby Stadion

3F Superligaen, 5. spillerunde

1-0 (0-0)

1-0, Frederik Gytkjær (86 min)

Lyngby Boldklub: Mads Kikkenborg, Pascal Gregor, Andreas Bjelland, Brian Hamalainen (83. Jonathan Amon), Tobias Storm (64. Magnus Jensen), Willy Kumado, Marcel Rømer, Tochi Chukwuani, Casper ’Dani’ Winther (64. Andri Gudjohnsen), Sævar Magnusson, Frederik Gytkjær (89. Gustav Mortensen).

Tilskuertal: 5.122.

Foto: Fodboldbilleder.dk

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe