Lyngby Boldklub sælger Alfred Finnbogason til K.A.S. Eupen

Alfred Finnbogason forlader Lyngby Boldklub til fordel for belgiske K.A.S. Eupen, der har købt den islandske angriber hos De Kongeblå.

Det vakte en vis bevågenhed, da Alfred Finnbogason på transfervinduets sidste dag i august 2022 valgte at skrive en et-årig kontrakt med Lyngby Boldklub. Med klubber som Real Sociedad, Heerenveen og Augsburg samt over 60 landskampe var det ikke en spiller, man normalt ser på banerne på Lundtoftevej.

For få måneder siden valgte Finnbogason endda at forlænge sin kontrakt med Lyngby, men det bliver alligevel ikke til flere kampe for De Kongeblå. Den 34-årige angriber er nemlig blevet købt af den belgiske klub K.A.S. Eupen.

At Finnbogason nu skifter væk fra Lyngby var absolut ikke en del af planen fortæller fodboldchef Nicas Kjeldsen:

– Vi har været glade for at have Alfred i klubben, og han har med sin store erfaring fra europæisk topfodbold været en profil både på og uden for banen. Derfor er vi også ekstremt ærgerlige over, at vi her fire kampe inde i sæsonen må sige farvel til Alfred. Vi vidste godt, at der var en risiko for at andre klubber kunne friste Alfred økonomisk, og vi har også haft en åben og ærlig dialog om tingene, selvom vi jo havde håbet at vores to måneder gamle aftale kunne holde minimum til vinter. Men Alfred har haft et meget stort ønske om at skifte til Eupen nu, og da Eupen samtidig har mødt vores økonomiske krav har vi valgt at acceptere et skifte nu.

– Vi er ærgerlige og skuffede, men også glade for Alfreds aftryk hos os. Da han kom og trænede med sidste sommer var det på gæstevisit, men han forelskede sig i vores klub, blev hængende og vi fik ham tilbage på sit gamle niveau. Og nu forlader han så klubben på en transfer som 34-årig. Det er vi enormt stolte af trods alt, fortæller Nicas Kjeldsen.

Alfred Finnbogason skifter til K.A.S. Eupen med øjeblikkelig virkning og er således ikke til rådighed, når Lyngby søndag eftermiddag møder Randers FC i 5. runde af 3F Superligaen.

Vi ønsker Alfred alt mulig held og lykke fremover.

Alfred Finnbogason blev præsenteres af Stålrør A/S.