Lyngby Boldklub henter Andri Gudjohnsen

De Kongeblå har sikret sig nyt blod til angribergruppen i form af Andri Gudjohnsen, som lejes for resten af sæsonen. Aftalen indeholder en købsoption.

Lyngby Boldklub henter den 21-årige islandske angriber Andri Gudjohnsen i IFK Norrköping. Angriberen, der trods sin unge alder allerede har 15 A-landskampe for Island på CV’et, skifter til De Kongeblå på en lejeaftale for resten af 2023/24-sæsonen. De Kongeblå har ligeledes sikret sig en købsoption på den talentfulde angriber.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen glæder sig over den nye offensive tilføjelse i truppen:

– Andri er en utrolig talentfuld spiller, som vi i flere transfervinduer har forsøgt at hente. Nu er vi endelig lykkedes, og vi får tilgang af en ung, sulten angriber, der er rigtig godt skolet og som vi glæder os til at videreudvikle i vores stærke miljø. Vi har vist, at vi kan udvikle spillere i stort set alle aldersgrupper, og selvom Andri er ung kommer han hertil med en ambition om, at han skal spille fast og kæmpe om spilletiden med vores andre dygtige angribere.

– Han har trods sin unge alder allerede vist et højt niveau og meget stort potentiale på både klub og landshold, og vi tror på, at han på sigt kan blive en stor profil for os, siger Nicas Kjeldsen.

Andri Gudjohnsen startede sin karriere på prominente adresser hos bl.a. FC Barcelonas og Real Madrids akademi. Hos sidstnævnte fik han sin seniordebut for B-holdet inden han for lidt over et år siden skiftede til IFK Norrköping. Derudover er det også blevet til imponerende 15 A-landskampe og 4 scoringer – den sidste scoring så sent som i marts.

Hovedpersonen selv er glad for skiftet til Lyngby Boldklub, og han glæder sig til at prøve kræfter med 3F Superligaen, og til at udvikle sig til en topangriber hos De Kongeblå:

– Jeg er rigtig glad for at have skrevet under med Lyngby Boldklub. Jeg synes, at klubben går en rigtig spændende tid i møde, og jeg kan rigtig godt lide, at det er en traditionsrig klub, der tror på deres unge spillere. Jeg tror på, at jeg kan udvikle mig rigtig meget her, og jeg satser stærkt på at betale tilbage på den tillid, som klubben viser mig, fortæller Gudjohnsen, som har hørt meget godt om klubben gennem truppens øvrige islændinge.

– Jeg har selvfølgelig snakket en del med de andre islændinge i klubben. Specielt Sævar og Kolbeinn har fortalt mig om klubben og den specielle ånd, som der er her. De har fortalt mig, at Lyngby Boldklub er en meget familiær klub, hvor alle vil hinanden det bedste, og det ser jeg frem til at blive en del af.

Andri Gudjohnsen, der er søn af den tidligere FC Barcelona angriber og Island-legende Eidur Gudjohnsen, får trøjenummer 22 og præsenteres af Stålrør.