Premierenederlag til U17 og U15

I weekenden var der dømt ligastart for to af klubbens akademi-hold, som begge skulle en tur til Farum for at spille. Kampene bød desværre på to nederlag, men også fint spil, som kan tages med sig videre til de kommende kampe.

Der er blevet arbejdet hårdt på akademiet i de seneste uger, siden klubbens hold er kommet tilbage fra sommerferie. Efter masser af træning og en række gode træningskampe, var det tid til at få to af klubbens hold i aktion i ligaen.

Weekendens første kamp blev spillet lørdag formiddag med kickoff 10:30. Her skulle Lyngbys U15-drenge i aktion mod FC Nordsjælland. Det blev en tætspillet fodboldkamp mellem de to hold, som desværre faldt ud til FCN. Det afgørende i kampen blev skarpheden i felterne, hvor FCN var mere kyniske omkring mål. Derfor endte opgøret med et 3-1 nederlag til Lyngby, hvor der var gode ting at tage med – bl.a. individuelt gode præstationer.

Senere på dagen blev det U17’s tur til at spille. Holdet blev mødt af en stærk modstander, som gjorde det svært for Lyngbys spillere. Kampen endte 5-0 til FCN.

Om to uger tager U17 imod Brøndby IF til en spændende kamp på Lyngby Stadion. U15 skal først i liga-aktion igen i starten af september, da der venter spændende udlandsture til holdet i de kommende uger.

Klubbens øvrige akademi-hold forsætter forberedelserne inden sæsonen starter. U19 var en tur i Vejle og spille testkamp, som endte 2-0 til Vejle. U14 fik besøg fra Sverige lørdag eftermiddag, da Helsingborg kom forbi. U14 spillede en god kamp og vandt 4-2. Fredag aften spillede U13 ude mod AC Amager og tabte 3-1.

Vi glæder os til en ny spændende Akademi-sæson.

Akademiet præsenteres af Akademiet.

Et enkelt point med hjem fra Sønderjylland

Finnsson: Vi skal være skarpe

Truppen til kampen mod Sønderjyske