Kongeblåt talent og U17-landsholdet vandt Open Nordic

Aksel Jørgensen har den seneste uge været med U17-landsholdet til Open Nordic, og her var det kongeblå talent med at vinde turneringen.

Fra d. 2. til d. 8. august har Lyngby Boldklub-talentet Aksel Jørgensen været med U17-landsholdet i Finland, hvor der er blevet spillet Open Nordic, der fungerer som et slags uofficielt nordisk mesterskab.

U17-landsholdet startede ud med to kampe mod henholdsvis Norge og Færøerne inden at flotte resultater bragte dem i finalen mod værtsnationen Finland.

I turneringens første kamp startede Lyngby-talentet Aksel Jørgensen på banen, og her fik han en times tid, hvorfor han var med til at sikre en flot 6-2-sejr over Norge.

I kampen efter blev der roteret en masse i startopstillingen, hvorfor Aksel Jørgensen så til fra bænken indtil det 57. minut, hvor han kom på banen og var med til at sikre en ny sejr med tenniscifre. Denne gang vandt det danske U17-landshold med 6-1.

De flotte resultater bragte danskerne i finalen, og den blev spillet tirsdag eftermiddag mod værtsnationen fra Finland.

Her havde Aksel Jørgensen igen fundet vej til startopstillingen, hvorfor han var med til at sikre en 1-0-sejr over værterne i finalen.

Stort tillykke til Aksel Jørgensen og ikke mindst U17-landsholdet med den flotte turneringssejr.

Akademiet præsenteres af Sydbank.