Lucas Hey solgt til FC Nordsjælland

Lyngby Boldklub har solgt Lucas Hey til FC Nordsjælland i den største aftale mellem Lyngby Boldklub og en anden dansk klub.

I foråret bragede Lucas Hey for alvor igennem på Lyngby Boldklubs førstehold, da han med flotte præstationer var en del af det hold, der i sidste sæson sikrede Lyngby Boldklub endnu en sæson i 3F Superligaen.

Interessen og snakken om Lucas Hey har derfor i foråret også været stor, og selvom De Kongeblå gerne så opholdet i Lyngby Boldklub forlænget, er det blevet tid til at tage afsked med den dygtige midterforsvarer.

Fodboldchef Nicas Kjeldsen sender Lucas Hey afsted med vemod, men også med held og lykke i den videre karriere.

– Lucas har været en fantastisk case for os, og han er beviset på, at spillere kan udvikle sig i forskellige tempi. Lucas skiftede relativt sent i ungdomsårene til os, og med hårdt arbejde og tålmodighed er han både blevet ungdomslandsholdsspiller og en profil i Superligaen, der nu generer det største salg fra os til en anden dansk klub, siger Nicas Kjeldsen, som også roser både scoutingafdeling og de mange dygtige trænere, der har været omkring Lucas Hey.

– Der skal lyde en stor tak til scoutingafdelingen for dette stykke arbejde, ligesom vores U19-cheftræner har haft en uvurderlig rolle i arbejdet med Lucas. Der er blevet troet på ham hele vejen igennem hans udvikling, og trænerarbejdet har været helt unikt. Der skal også lyde stor ros til alle omkring førsteholdet, der senest har formået at rykke ham ind i seniortruppen med stor succes.

– Det er selvfølgelig ambivalent, at det nu bliver til et salg. Vi havde allerhelst forlænget og spillet med Lucas i et år eller to mere, men i sidste ende har dette skifte været spillerens beslutning, og da det samtidig også var den bedste økonomiske pakke for os, har vi respekteret, at det var denne vej det skulle gå. Selvom vi er ærgerlige over at skulle slippe Lucas, kan vi godt være enormt stolte over det store arbejde og salg, der er lavet sammen med ham, fortæller fodboldchefen inden, at han italesætter at skiftet er til netop rivalerne fra Farum.

– Det kommer selvfølgelig til at falde nogen for brystet, at Lucas har valgt FC Nordsjælland, men for os vil han altid have lagt sit hjerte i Lyngby Boldklub. Vi håber, at alle forstår både Lyngby Boldklubs og Lucas’ valg, slutter Kjeldsen.

En fantastisk tid

Lucas Hey kom til Lyngby Boldklub som U17-spiller, og sidenhen har han vokset sig til en stor profil på det kongeblå mandskab.

Nu rejser han videre, men det er så langt fra uden taknemmelighed og vemod, at Hey takker af i kongeblåt.

– Det er følelsesmæssigt hårdt lige nu. Jeg har været super glad for min tid i Lyngby Boldklub. De fire og et halvt år jeg har været i klubben har været fantastiske. Jeg gik fra, at ingen troede på mig til, at jeg står her i dag – det har været en helt speciel rejse for mig. Jeg har været utroligt glad for den måde, som fansene har behandlet mig på lige fra allerførste kamp. Det er jeg sindssygt taknemmelig for. Samtidig kan jeg godt forstå, at de er skuffede, og det har jeg respekt for. Jeg vil aldrig glemme min tid her, siger Hey, som sluttede gårsdagens kamp med anførerbindet efter, at Andreas Bjelland gav ham det i kampens sidste minutter.

– Jeg tror allerede der, at jeg kunne mærke følelserne presse sig på. Bjelland siger noget med, at jeg skal nyde det og held og lykke fremover. Jeg synes, at det var en fantastisk gestus fra en mand, der har prøvet det på egen krop, og det sætter jeg stor pris på. Det var en speciel måde at slutte på. Jeg ønsker klubben alt det bedste fremover, slutter Hey.

Lyngby Boldklub ønsker Lucas Hey held og lykke fremover.